سهم ۸ درصدی کسبه بازار از درآمدهای مالیاتی لرستان

سهم ۸ درصدی کسبه بازار از درآمدهای مالیاتی لرستان
شناسه خبـر : ۲۲۴۹ دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

خرم‌آباد- مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به سهم ۸ درصدی کسبه بازار از درآمدهای مالیاتی استان گفت: این میزان در قیاس با دیگر درآمدهای مالیاتی رقم چشم‌گیری نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ملکشاهی در دیدار با منوچهر اسبکوه رئیس اتاق اصناف لرستان با اشاره به سیاست تسامحی نسبت به مودیان استان، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی بخاطر شرایط ویژه بازار تاکید بر تساهل با مودیان دارد.

وی به سهم ۸ درصدی کسبه بازار از درآمدهای مالیاتی استان اشاره کرد و گفت: این میزان در قیاس با دیگر درآمدهای مالیاتی رقم چشم‌گیری نیست.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به آخرین فرصت اظهارنامه مالیاتی افراد حقیقی و صاحبان مشاغل تا ۳۱ مردادماه، گفت: ابلاغ الکترونیک و دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ منطبق با شرایط اقتصادی استان و پروتکل‌های بهداشتی کرونا است.

ملکشاهی افزود: ابلاغ الکترونیک مشکلات موجود در خصوص ارسال و ابلاغ اوراق مالیاتی را از بین برده و مودیان می‌تواند با حذف ساز و کارهای سنتی و نشانه‌گذاری (تیک زدن) ابلاغ الکترونیک به هنگام پر کردن اظهارنامه از مزایای این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به احترام سازمان امور مالیاتی به حقوق مودیان، فعال سازی ابلاغ الکترونیکی را منوط به درخواست مودیان دانست که علاوه بر سهولت کار مودی مالیاتی، موجبات فراغ بال اداره کل امور مالیاتی را در رصد فرارهای مالیاتی فراهم می‌آورد.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به درصد بالای توافق کسبه در سال گذشته که بالغ بر ۷۰ درصد مودیان صنفی را متشکل می‌شد؛ دستورالعمل تبصره ماده صد را فرصتی برای مودیان استان دانست.

ملکشاهی ادامه داد: عدم تغییر مالیات مودیان تا سقف ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال مالیاتی نسبت به سال گذشته فرصتی را برای درصد بالایی از مودیان و کسبه استان بوجود آورده است تا از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ما مالیاتی را که بواسطه عدم آگاهی مودیان از قوانین و مقررات وصول می‌شود را عادلانه ندانسته و همواره می‌کوشیم تا در خصوص حقوق حقه مودی، اطلاع رسانی جامع به عمل آید.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان تصریح کرد: در تمامی ادارات استان برای مودیان، مشاور مالیاتی گذاشته‌ایم و مضاف بر کار تبلیغات، انتظار می‌رود از ظرفیت بالای اتاق اصناف در اطلاع رسانی به اتحادیه‌ها و کسبه استان که بالغ بر ۳۷ اتحادیه و ۱۷ هزار واحد صنفی هستند استفاده شود.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را پر کرده‌اند برای استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ می‌توانند تا ۳۱ مرداد ماه با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir اظهارنامه خود را به توافق تبدیل کنند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir