روزانه۷۰۰تست کرونا در لرستان انجام می‌شود/ شناسایی زودهنگام بیماران کرونایی ضرورت دارد

 روزانه۷۰۰تست کرونا در لرستان انجام می‌شود/ شناسایی زودهنگام بیماران کرونایی ضرورت دارد
شناسه خبـر : ۲۲۴۵۲ دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به نمونه‌گیری روزانه ۷۰۰ تست در استان، بر ضرورت شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی تاکید کرد.

به گزارش موج خبر، محمدرضا نیکبخت امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بحث مبارزه با کرونا، اظهار داشت: لازم است که تدابیری اندیشیده شود و قبل از اینکه ریه بیماران مثبت کرونایی درگیر شود و کارشان به ICU بکشد، این بیماران شناسایی شوند و تحت مداوا قرار بگیرند.

وی، گفت: با شناسایی به موقع و افزایش تست گیری از مردم توسط مراکز بهداشتی، ما شاهد اقدام موثرتری خواهیم بود، زیرا شناسایی زودهنگام بیماران کرونایی، اقدامی موفق آمیز برای آغاز درمان بیماران کرونایی است و این کار مستلزم تخصیص اعتباراتی بیشتر به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای تهیه و خرید کیت بیشتر و در نهایت افزایش تست‌های کرونایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، از نمونه گیری روزانه ۷۰۰ تست در استان لرستان خبر داد و گفت: علاوه بر شناسایی و ارجاع بیماران مثبت، باید منفی‌های کاذب نیز شناسایی شوند و قبل از اینکه کنترل بیماران مثبت سخت‌تر شود، باید کار ارجاع بیماران حاد تنفسی به بیمارستان‌ها برای مداوا شروع شود و از آنجایی که تهیه واکسن سخت و هزینه‌های درمان بیماران کرونایی زیاد است؛ لذا در بحث کرونا، باید استان‌های محروم‌تر به طور ویژه‌تری دیده شوند.

نیکبخت با اشاره‌ای به فعالیت و اقدامات صورت گرفته این دانشگاه در بحث کرونا و بازدیدهای محیطی و نظارتی از کارگاه‌ها، کارخانجات، مدارس، شرکت‌ها، سالن‌های ورزشی و اماکن سربسته همراه با تعداد تذکرات لازم و پلمپ برخی از مراکز متخلف استان توسط کارشناسان بهداشت محیط، گفت: برای رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و کاهش آسیب لازم است که همکاری‌های بین بخشی موثرتری شکل بگیرد.

وی، گفت: گاهی نیاز است بدون هماهنگی و تنها بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرد، زیرا توجه به قدرت و توان خرید مردم برای تهیه واکسن، دارو و دیگر لوازم مورد نیاز بیماران کرونایی و حفظ سلامتی شأن در وهله اول و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مرحله‌ی دوم برای ما حائز اهمیت است.

 

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir