تاییدیه ۳۸۸ مورد ایمنی آسانسور در لرستان صادر شد

تاییدیه ۳۸۸ مورد ایمنی آسانسور در لرستان صادر شد
شناسه خبـر : ۲۱۸۱۱ یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

 مدیرکل استاندارد لرستان از صدور ۳۸۸ مورد تاییدیه ایمنی آسانسور طی امسال در این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر، مرضیه قنبریان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استانداردسازی آسانسورهای برقی در نیمه اول سال جاری در لرستان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۵۵ مورد درخواست بازرسی در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شد که منجر به صدور ۳۸۸ مورد تاییدیه ایمنی آسانسور شد.

وی، افزود: از ۴۵۵ مورد درخواست‌های ثبت شده برای اخذ تاییدیه استاندارد، ۱۸۵ مورد مربوط به درخواست اولیه و ۲۷۰ مورد نیز درخواست تاییدیه ادواری بوده است.

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه گواهینامه‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک ساله است، به شهروندان توصیه کرد مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.

قنبریان، گفت: همچنین باید به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، سالیانه درخواست بازرسی ادواری آسانسور منصوبه در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شود.

وی با بیان اینکه برای تأمین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری است و این موضوع به تمام شهرداری‌های استان اعلام شده است، گفت: صدور پایان کار برای ساختمان‌های جدید منوط به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور است.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.isiri.gov.ir به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در سطح استان، افزود: دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

قنبریان، گفت: با استفاده از این سامانه، متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به این اداره کل نخواهند داشت.

وی، تصریح کرد: استفاده کنندگان از آسانسورها می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور که با عنوان شناسه ملی آسانسور شناخته می‌شود، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از وضعیت تاییدیه آن آسانسور مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۴۳ به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

 

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir