مقاومت و معنویت موجب پیروزی نهایی ایران در جنگ تحمیلی شد

مقاومت و معنویت موجب پیروزی نهایی ایران در جنگ تحمیلی شد
شناسه خبـر : ۲۰۹۵۸ جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

پلدختر- فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: مقاومت، توکل به خدا و معنویت تنها نیرویی بود که موجب پیروزی نهایی ملت ایران در جنگ تحمیلی تمام عیار و نابرابر عراق با ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مرتضی کشکولی در یادواره ۷ شهید مداح دفاع مقدس در پلدختر اظهار داشت: جنگ بین ایران و عراق جنگی نابرابر بود که آغازگر آن صدام و رژیم بعث بود؛ دنیا چشم دیدن استقلال خواهی و آزادی خواهی ایران را نداشت و به پشتوانه و حمایت دنیا از صدام این جنگ اتفاق افتاد.

وی افزود: جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که انقلاب نوپای ایران علی رغم تمام مشکلات و مخالفت‌های داخلی و خارجی هیچ امکاناتی برای دفاع از خود نداشت، در حالی که ۸۰ کشور و حتی سازمان ملل در آن دوران از رژیم بعث حمایت می‌کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: مظلومیت ملت ایران و رزمندگان دوران دفاع مقدس به حدی بود که طی ۸ سال سازمان ملل حتی یک بار صدام را متجاوز خطاب نکرد.

سردار کشکولی افزود: مقاومت، توکل به خدا و معنویت تنها نیرویی بود که موجب پیروزی نهایی ملت ایران در جنگ تحمیلی تمام عیار و نابرابر عراق با ایران شد و همین تقدس دفاع مقدس را می‌رساند.

وی یادآور شد: امام راحل در دوران دفاع مقدس زیر بار ذلت نرفتند و مقاومت را انتخاب کردند و مردم نیز به پیروی از امام راحل و به واسطه ولایت پذیری در پشت جبهه فرزندان خود را برای دفاع از ارزش‌های والای اسلام به جبهه‌ها می‌فرستادند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: اخلاص و برادری در دوران دفاع مقدس بر جبهه‌ها حاکم بود، برتری وجود نداشت و رزمندگان با درایت جنگ را مدیریت می‌کردند و دست خالی در برابر دشمن مجهز به تمام سلاح‌ها و حمایت شده، ایستادند.

وی، سردار حاج قاسم سلیمانی را از یادگاران دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امروز اقتدار ایران اسلامی در دنیا به همه ثابت شده و کرک و پر آمریکا ریخته و هنوز با گذشت سال‌ها، ایستادگی و مقاومت ملت ایران به رهبری مقام معظم رهبری در برابر ظلم و ظالم ادامه دارد.

 

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir