اعلام شرایط فعالیت مدارس در لرستان

اعلام شرایط فعالیت مدارس در لرستان
شناسه خبـر : ۲۰۹۱۶ جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

 معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به شرایط فعالیت مدارس طی هفته آینده در این استان، ساعات حضور معلمان ابتدایی در شبکه شاد را برای آموزش اعلام کرد.

به گزارش موج خبر، معتمدی  در سخنانی با بیان اینکه در هفته جاری هشت شهرستان خرم آباد، بروجرد، ازنا، الیگودرز، دورود، نورآباد و الشتر و همچنین مناطق تابعه آن، اشترینان، سیلاخور، بیرانشهر، کوهنانی، طرهان و کاکاوند در وضعیت قرمز کرونا هستند، اظهار داشت: در این راستا در مدارس روستایی که آمار دانش آموزان کم است و امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و گروه بندی وجود دارد، دانش آموزان به صورت حضوری و البته با رضایت کامل اولیا در کلاس حضور خواهند داشت و آموزش به شکل حضوری است.

وی، عنوان کرد: حضور معلمان در مناطق شهری فقط در مدارسی خواهد بود که آموزش حضوری داشته باشند.

معاون آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه در شرایط کرونا، امر تفویض اختیار کامل و مدرسه محوری مورد توجه است، گفت: شورای مدرسه و مدیر می‌توانند در این رابطه تصمیم گیری کنند، اگر این تشخیص وجود داشته باشد که امکان ارائه آموزش مطلوب از سوی معلم در منزل وجود دارد، این امر صورت می‌گیرد و ضرورتی ندارد که حتماً معلم در مدرسه حضور داشته باشد.

معتمدی، بیان داشت: زمانی هست که مدرسه‌ای تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند اما دانش آموزان برای حضور در مدرسه استقبالی ندارند، در این شرایط معلم با نظر مدیر و شورای مدرسه می‌تواند در منزل حضور داشته باشد و آموزش را ارائه دهد.

وی، تصریح کرد: در موارد خیلی کم هم، ممکن است معلم نتواند در فضای مجازی عملکرد مناسبی داشته باشد، در این شرایط معلم باید در مدرسه حضور پیدا کند و آموزش را انجام دهد.

معاون آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به ساعات کاری حضور معلمان در شبکه شاد، بیان داشت: با توجه به وضعیت سنی دانش آموزان و اینکه ممکن است دانش آموزان در ساعاتی موبایل و تبلت نداشته باشند، تصمیم گرفته شده که معلمان دانش آموزان دوره دوم ابتدایی از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و ۱۵ دقیقه و دوره اول ابتدایی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه در کلاس شبکه شاد حضور پیدا کنند.

معتمدی، ادامه داد: توصیه ما این است که برنامه ریزی لازم را داشته باشند و کلاس‌ها حداکثر ۲۵ دقیقه باشد.

 

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir