حیاط مدارس در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار می‌گیرد

حیاط مدارس در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار می‌گیرد
شناسه خبـر : ۱۸۵۸ یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

خرم‌آباد- مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: با موافقت آموزش و پرورش حیاط مدارس در اختیار هیئت‌های عزاداری محرم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی قدرتی امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم ماه محرم در سخنانی با بیان اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری معیار ما برای برگزاری محرم، مصوبات ستاد ملی کرونا است اظهار داشت: همچنین با توجه مطالبه عمومی که مردم از ما برای برگزاری مراسم‌های ماه محرم دارند، جلسه ستاد هماهنگی محرم برگزار شد.

هر هیئت باید به یک کارگاه تولید ماسک تبدیل شود

وی گفت: مقرر شده که طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا اقدامات را پیش ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه مراسم امسال به نحو مطلوبی در استان برگزار می‌شود، البته این به معنای این نیست که تجمعات بیشتر باشد، افزود: این مراسم‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد.

حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر اینکه هر هیئت در جایگاه و محلی که مستقر است، مراسم عزاداری را برگزار می‌کند گفت: این امر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به طور دقیق، توزیع ماسک و… خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر هیئت باید به یک کارگاه تولید ماسک تبدیل شود و مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت کند، گفت: پر رنگ بودن فضای محرم، بیشتر در فضا سازی است و در این راستا همه دستگاه‌های دولتی، هیئت‌ها مذهبی و… باید پای کار بیایند.

حیاط مدارس در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار می‌گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با بیان اینکه مراسم‌های محرم با قوت برگزار می‌شوند، عنوان کرد: در بحث برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) ما تابع ستاد کرونا هستیم و تا الان که برای برگزاری آن ممانعت صوت گرفته اما باید بررسی شود که این امر برای استان‌هایی مانند لرستان به همین صورت است یا نه، که در این رابطه بعداً اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام قدرتی گفت: مراسم «گل مالی» در استان با یک سری محدودیت‌های خاص در استان برگزار می‌شود و در این رابطه نیز منتظر استعلام از متخصصان عفونی دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و آموزش و پرورش پای کار آمده اند و طبق ابلاغیه‌ای که داشته اند تمام حیاط‌های مدارس آموزش و پرورش در اختیار هیئت‌هایی که درخواست برای استفاده داشته باشند قرار خواهد گرفت.

روضه‌های خانگی با حداقل جمعیت باید برگزار شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: همچنین ورزشگاه‌های با سقف بلند و فضای متناسب با پروتکل‌های بهداشتی نیز در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده می‌شوند.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: همچنین روضه‌های خانگی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد، سعی بر این باید باشد که این مراسم نیز در فضاهای باز برگزار شود و اگر هم نشد باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و حداقل جمعیت برگزار شود، البته این امر نیز تنها برای ادای نذر واجب است و در رابطه با نذر مستحب نیز سفارش و توصیه این بوده که مراسم را به سال‌ها و یا زمان‌های آینده موکول شود.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir