وعده تکمیل ۲ سد «آبسرده» و «مخملکوه» ظرف ۲ سال آینده

وعده تکمیل ۲ سد «آبسرده» و «مخملکوه» ظرف ۲ سال آینده
شناسه خبـر : ۱۲۰۶۵۹ پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: دو پروژه سدسازی «آبسرده» و «مخملکوه» از پروژه‌های اضطراری وزارت نیرو هستند که در دو سال آینده باید به اتمام برسند.

به گزارش موج خبر، داریوش حسن نژاد در سخنانی با اشاره به اینکه اولین استانی هستیم که برنامه آماربرداری دوره سوم را به تأیید وزارت نیرو و مدیریت منابع آب رسانده ایم، اظهار داشت: این برنامه پایه گذار سایر برنامه‌ها در تخصیص آب است.

وی افزود: خوشبختانه ما در حوضه کرخه تخصیص آب را به نتیجه مطلوبی رسانده ایم و موفق به اخذ تخصیص همه طرح‌های شرکت شدیم، از سوی دیگر در بحث تأمین آب شرب پایدار برای اکثر شهرهای استان، سدهایی را پیش بینی کرده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، گفت: سد «چولهول» برای شهرستان پلدختر، «ده پهلوان» و «دلفان» در شهرستان دلفان، سد «آبسرده» برای شهرستان بروجرد، سد «مخملکوه» برای شهرستان خرم آباد، سد «ماربره» برای شهرستان دورود و سد «کمندان» برای تأمین آب شرب پایدار دو شهرستان ازنا و الیگودرز در نظر گرفته شده است.

حسن نژاد، بیان داشت: همچنین در تخصیص آب کشاورزی در حوضه کرخه ۶۷۷ میلیون مترمکعب و در حوضه کارون ۳۹۰ میلیون مترمکعب به تصویب رسیده است، علاوه بر این اگر قرار باشد در کشور اصلاحاتی در شاخص‌های قید شده صورت بگیرد، ما هم به دنبال افزایش تخصیص آب کشاورزی هستیم، البته در دو حوضه کرخه و کارون تا کنون توانسته ایم تخصیص‌ها را به اعداد قابل قبولی برسانیم، مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم کمبود اعتبار برای به بهره برداری رساندن سدهای در دست اجرا است که لازم است پروژه‌های عمرانی را با جدیت و شتاب بیشتری پیش ببریم تا بتوانیم از تخصیص‌های اخذ شده استفاده مطلوب را ببریم.

وی در خصوص روند پیشرفت سدهای در دست اجرای استان، بیان داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر شاهد جهش خوبی در اعتبارات بخش آب بوده ایم، در حال حاضر شرکت آب منطقه‌ای لرستان مجری ۲۶ طرح شامل ۴۱ پروژه از قبیل سدها و ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال آب است، اعتبارات مصوب امسال حدود هزار و ۹۰ میلیارد تومان بوده است که با احتساب تخصیص ۸۰ درصدی حدود ۸۶۷ میلیارد تومان جمع تخصیص اعتبارات ما بوده است، دو پروژه سد «آبسرده» و «مخملکوه» از پروژه‌های اضطراری وزارت نیرو هستند که در دو سال آینده باید به اتمام برسند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، اظهار داشت: دو سد «کمندان» و «تاج امیر» آماده آبگیری هستند و ۱۱ از پروژه‌های در دست اجرای شرکت جز مصوبات سفر ریاست جمهور هستند که هم در بحث اعتبارات و هم انتظارات دولت تحقق یافته اند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir