۲ اثر لرستان واجد شرایط ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شدند

۲ اثر لرستان واجد شرایط ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شدند
شناسه خبـر : ۱۲۰۶۵۵ پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: دو اثر لرستان واجد شرایط ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار موج خبر، عطا حسن پور امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دو اثر تاریخی لرستان از جمله خانه «گلشن» خرم آباد و ساختمان قدیمی شورای شهر دورود بر اساس معیارهای میراث‌فرهنگی، واجد شرایط ارزش تاریخی، فرهنگی شناخته شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به تفویض اختیار وزارت میراث‌فرهنگی به استان‌ها مبنی بر واجد ارزش شناختن آثار تاریخی، فرهنگی هر استان، این اقدام در خصوص آثار تاریخی لرستان نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه واجد ارزش شناخته شدن دو اثر تاریخی مذکور به استاندار لرستان نیز ابلاغ شده است، افزود: از تاریخ ابلاغ واجد ارزش بودن، این آثار تحت نظارت و حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گرفته و هرگونه دخل و تصرف، توسعه و مرمت و یا بازسازی آثار باید با تأیید و نظارت این اداره‌کل انجام شود.

حسن پور، بیان کرد: خانه تاریخی «گلشن» در محله «درب دلاکان» مربوط به دوره اواخر قاجار و اوایل پهلوی به مساحت ۱۵۲ متر مربع و با مصالح خشت خام و سنگ لاشه به عنوان شالوده دیوارها بنا شده است.

وی در خصوص ساختمان شورای شهر دورود نیز، عنوان کرد: این ساختمان به مساحت ۲۸۷ متر مربع مربوط به دوره پهلوی است که طبقه همکف آن به عنوان موزه مردم‌شناسی و طبقه اول آن در اختیار شورای اسلامی شهر قرار دارد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir