قیمت مصوب شِکر اعلام می‌شود/ هر کیلو شیر چقدر؟

قیمت مصوب شِکر اعلام می‌شود/ هر کیلو شیر چقدر؟
شناسه خبـر : ۱۲۰۶۵۳ پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه قیمت مصوب شکر در طی روزهای آینده اعلام خواهد شد، گفت: قیمت هر کیلو شیر نیز ۱۵ هزار تومان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه، در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان با اشاره به روند برگزاری جلسات این ستاد در استان، اظهار داشت: از پانزده فروردین سال جاری تا بیست اردیبهشت که مشکل کمبود مرغ در بازار وجود داشت جلسات به صورت روزانه برگزار شد.

وین با اشاره به راه‌اندازی سامانه کابوک در لرستان گفت: برای حمایت از تولید و مصرف‌کنندگان به کمک این سامانه واسطه‌ها حذف و زنجیره تولید مرغ از مرغداری، کشتارگاه، حمل و توزیع، کنترل و مدیریت شد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان، گفت: کشتارگاه‌های مرغ در لرستان مشکلاتی دارند و با توجه به ارزیابی‌هایی که در سطح منطقه صورت گرفته است، کشتار مرغ در استان زیر قیمت منطقه انجام می‌شود و لازم است بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام شود که در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار تعیین تکلیف در این زمینه صورت پذیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه قیمت مصوب شکر در کشور طی روزهای آینده اعلام خواهد شد، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن شکر تولیدی در استان نیز با همان قیمت مصوب باید عرضه شود، همچنین با توجه به اینکه قیمت شیر به هر کیلو ۱۵ هزار تومان در سطح کشور ابلاغ شده است، برابر این مصوبه به دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات ابلاغ شود که در جامعه مشکلی به وجود نیاید، در غیر این صورت سازمان تعزیرات برابر مقررات با متخلفان برخورد قانونی را داشته باشد.

وی به ممنوعیت خروج دام از استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دامداران در حال حاضر مشکل تأمین نهاده را ندارند و همچنین مراتع غنی در اختیار دامداران قرار دارد و این می‌تواند روی پایین آمدن قیمت گوشت در استان تأثیرگذار باشد، برابر مقررات قبلی خروج دام از استان ممنوع خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار لرستان به آتش‌سوزی‌های اخیر در مزارع کوهدشت، رومشکان و چگنی اشاره داشت و عنوان کرد: اگر این آتش‌سوزی‌ها به صورت عمدی انجام شود، جنایت است.

ابراهیمی، گفت: با توجه به اینکه امسال بین کشت آبی و دیم تفاوتی از نظر برداشت وجود ندارد و میزان مشابه‌ای صورت خواهد گرفت، افراد از خاموش کردن آتش مطمئن باشند و کسانی که به صورت عمدی مزارعی را آتش بزنند که دادستان‌های شهرستان‌ها با دقت بیشتری موضوع را پیگیری و با افراد متخلف برخورد صورت گیرد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir