لزوم کنترل آفت کرم «گلوگاه» در باغات انار تنگ «سیاب» کوهدشت

لزوم کنترل آفت کرم «گلوگاه» در باغات انار تنگ «سیاب» کوهدشت
شناسه خبـر : ۱۲۰۶۳۳ سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

کوهدشت- معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم کنترل آفت کرم «گلوگاه» در باغات انار تنگ «سیاب» شهرستان کوهدشت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، جهانبخش دولتشاه امروز سه شنبه در جلسه مدیریت تلفیقی کرم گلوگاه انار استان لرستان با تاکید بر سیاست وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصول سالم، از منطقه تنگ «سیاب» شهرستان کوهدشت به عنوان یکی از قطب‌های تولید انار کشور نام برد.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از روش‌های کنترل غیر شیمیایی و تلفیقی در کنترل آفت کرم «گلوگاه» انار تاکید کرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: همکاری حفظ نباتات، تحقیقات و ترویج در این طرح مشترک را به فال نیک گرفته و خواستار افزایش اجرای اینگونه برنامه‌ها برای انتقال دانش و اطلاعات نوین به بهره‌برداران شد.

کامران پیرزادی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به تعیین محل باغ‌های هدف و توجیه باغداران و تهیه ملزومات اجرای طرح از جمله پوشش میوه، لاتکس، روغن ولک و … به تشریح اهداف طرح، شرح وظایف اعضا و برنامه‌های مد نظر جهت اجرای هرچه بهتر طرح پرداخت.

بنا بر این گزارش، در این جلسه مجریان تحقیقات، ترویج، حفظ نباتات و شهرستان محل اجرای طرح ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود به چالش‌های پیش رو اشاره نموده که پس از بحث و تبادل نظر راهکارهای مناسب جهت اجرای هرچه بهتر طرح مصوب شد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir