بخشی از تاج آبشار بیشه تخریب شد

بخشی از تاج آبشار بیشه تخریب شد
شناسه خبـر : ۱۱۵۹۰۴ یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرم‌آباد گفت: بخش‌هایی از عرض تاج آبشار بیشه در طرفین آن اخیرا" بر اثر عوامل طبیعی و تا حدودی انسانی تخریب شده است.

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر با بیان اینکه بخش‌هایی از عرض تاج آبشار بیشه در طرفین آن در طی چند سال گذشته و اخیرا" بر اثر عوامل طبیعی و تا حدودی انسانی تخریب شده است، عنوان کرد: این موضوع از زیبایی این آبشار کم نظیر و جاذبه پر بازدید گردشگری استان بعد از قلعه کاسته است.

وی افزود: سال ۹۶ بخشی از سمت چپ تاج آبشار بیشه و امسال هم بخشی از سمت راست آن تخریب شد. البته این مسئله تاکنون پوشش خبری داده نشده بود چون چندان محسوس نبوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خرم‌آباد با بیان اینکه بیم آن می‌رود که در آینده آسیب تاج بیشه بیشتر شود، عنوان کرد: در راستای جلوگیری از آسیب بیشتر باید کنترل جدیدی در آب چشمه سرریزی انجام شود، زیرا کم شدن آب قطعا باعث خشکی تاج مرطوب آبشار شده و به دنبال آن از بین رفتن چسبندگی مصالح شده و تاج ریزش می‌کند.

اسدی بیان کرد: ساخت و سازهای بدون ضابطه و برداشت آب هم در آسیب تاج آبشار بیشه بی تاثیر نیست.

وی با بیان اینکه خطوط راه آهن، ابنیه و پل‌های مسیر ثبت میراث جهانی شده‌اند، عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ی، بنیاد مسکن ، میراث فرهنگی، منابع طبیعی، دهیاری، بخشداری و فرمانداری باید در راستای جلوگیری از آسیب جدی به تاج بیشه هم افزایی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir