مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر؛

پست انتقال برق نورآباد ۲، تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد

پست انتقال برق نورآباد ۲، تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد
شناسه خبـر : ۱۱۵۹۰۰ یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر از افتتاح و بهره برداری از پست انتقال برق نورآباد ۲، با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال، تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد.

مجتبی داودآبادی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر، به همراه یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، از زیرساخت های صنعت برق این دو شهرستان بازدید کردند.

داودآبادی در جریان بازدید از پست انتقال برق گرین گفت: در منطقه سلسله و دلفان، ۴ پست فوق توزیع به ظرفیت ۱۵۵ مگاولت آمپر وجود دارد و پیک بار مصرفی هم ۵۹ مگاوات است که این نشان می دهد نسبت به ظرفیت ایجاد شده در منطقه، ظرفیت آزاد قابل توجهی وجود دارد، لذا فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد و سرمایه گذاران می توانند با توجه به این زیرساخت مناسب ایجاد شده، نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مولد، مانند صنعت کشاورزی و سایر مصارف، اقدام کنند.

وی ادامه داد: پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلو ولت گرین، دارای دو فیدر خط ۲۳۰ کیلو ولت است که این پست را به پست های ۴۰۰ کیلو ولت خرم آباد و ۲۳۰ کیلو ولت کنگاور در استان کرمانشاه متصل می کند.

داودآبادی بیان کرد: دو ترانس ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت هر کدام به ظرفیت ۱۲۵ و در مجموع ۲۵۰ مگاولت آمپر و همچنین دو ترانس ۳۰ مگاولت آمپر ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت و ۱۲ فیدر ۲۰ کیلو ولت در پست انتقال گرین نصب شده است که مجموعه ی این تاسیسات، باعث افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق منطقه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر با اشاره به زیرساخت و امکانات بسیار خوب ایجاد شده در این منطقه و هزینه های قابل توجهی که صرف شده است، از سرمایه گذاران دعوت کرد که در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

وی، در خصوص طرح احداث پست ۶۳ کیلو ولت نورآباد ۲ گفت: هدف از احداث این پست، بالا بردن قابلیت اطمینان تامین برق شهرستان نورآباد با وجود ۲ پست ۶۳ کیلو ولت، جلوگیری از قطعی ها و خاموشی های ناخواسته و تامین انرژی شهرستان، در سال های آینده است.

یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این بازدید و دعوت از مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر، به درخواست بنده و به دنبال جلسه ی هفته ی گذشته با مجمع نمایندگان استان در تهران صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه لرستان، یکی از استان های اصلی در مسیر انتقال برق از جنوب به مرکز و شمال کشور است، بر ضرورت سرمایه گذاری در زمینه صنعت برق در استان تأکید کرد.

ابراهیمی افزود: مرکز انتقال برق گرین، یکی از پست های اساسی و کم نظیر در استان است و هفته ی گذشته با یکی از سرمایه گذاران جلسه برگزار کردیم که در این منطقه سرمایه گذاری کند.

نماینده سلسله و دلفان با بیان اینکه در این دو شهرستان، صنعت فعالی نداشتیم، سال ۹۹، به وزیر وقت، پیشنهاد دادیم که پست ۶۳ کیلو ولت نورآباد ۲ و پست ۶۳ کیلو ولت منطقه کاکاوند احداث شوند، این پروژه، آغاز به کار کرد و تا پایان مهر ماه امسال هم به بهره برداری می رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که با احداث این پست، نیاز برق کارخانجات شهرک صنعتی سراب غضنفر هم برطرف شود.

  • نویسنده : فاطمه شاه کرمی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir