15 تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در لرستان تشکیل شد/تعاونگران در جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت نام کنند

15 تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در لرستان تشکیل شد/تعاونگران در جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت نام کنند
شناسه خبـر : ۱۱۵۰۱۵ دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: در سه ماهه نخست سالجاری 15 تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی با اشتغال 485 نفر در استان تشکیل شدند.

علی جهانی در گفت و با ایلنا با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ تعاون و کار جمعی با هدف ایجاد شغل و توسعه اقتصادی در استان ، اظهار کرد: کار و تلاش در مجموعه هایی که بصورت گروهی و تعاونی صورت می گیرد موفقیت بیشتری دارد، بر همین اساس اکثر کشورهای جهان تشکیل شرکت های تعاونی را به عنوان یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در امر توسعه استفاده می‌کنند که در صورت توسعه تعاونی‌ها این امر منجر به مشارکت اکثریت مردم در اقتصاد و عدالت اجتماعی در بین جامعه می شود.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی این اداره کل در مرحله اول فعال کردن و کمک به تعاونی‌های مشکل‌دار و غیر فعال در استان است، افزود: این اداره کل در سه ماهه نخست امسال 15 تعاونی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی با 481 عضو با ایجاد 485 فرصت شغلی ایجاد کند که بیشتر این تعاونی‌ها در شهرستان خرم آباد با 6 تعاونی و با 318 فرصت شغلی تشکیل شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به کمک به تعاونی‌های غیر فعال و نیمه تمام در استان اشاره کرد و گفت: 12 شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی با اشتغال 136 نفر دارای مشکلاتی بودند که در کمیته استانی واحدهای مشکل دار مطرح و به چرخه تولید بازگشتند.

جهانی در ادامه افزود: از محل تسهیلات تبصره 18 در این سه ماهه سالجاری مبلغ 21 میلیارد تومان به 5 شرکت تعاونی پرداخت شده است و همچنین از محل تفاهم نامه بانک توسعه تعاون 32 میلیار تومان تسهیلات اشتغالزا جهت تکمیل، ایجاد و سرمایه در گردش به شرکت‌های تعاونی استان پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه تشکیل تعاونی‎های دانش بنیان در زمینه جذب و تبدیل ایده‎های ابتکاری و نوآوری‎ها به تولید مشاغل پایدار موثر است، اظهار داشت: کمک به برقراری ارتباط و همکاری متقابل بین تعاونی‎های عضو با مردم و دولت در قالب تکنولوژی‌های نوین، برگزاری نمایشگاه و مشارکت در نمایشگاه‎های داخلی و بین‎المللی، از دیگر مزایای تشکیل شرکت‎های تعاونی دانش‎بنیان است. و در اولویت ایجاد شرکت‌های تعاونی جدید است.

وی به فرآیند تکمیل پرسشنامه ثبت نام تعاونگران در جشنواره تعاونی‌های برتر اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع ثبت نام در این جشنواره تاکنون 45 شرکت تعاونی واجد شرایط در این سامانه فرایند ثبت نام را کامل انجام داده که توسط کارشناسان این اداره کل و وزارت متبوع در حال بررسی و انتخاب برترین‌ها می باشند. 

 جهانی خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام دبیرخانه هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۳۰ الی ۱۴۰۱/۴/۱۵ فرآیند تکمیل درخواست حضور در جشنواره تعاونی‌های برتر در قالب پرسشنامه در سامانه جامع هوشمند بخش تعاون به آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir در دسترس شرکت های تعاونی متقاضی ثبت نام در جشنواره تعاونی‌های برتر است.

وی تصریح کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی با نام کاربری و رمزعبور اختصاصی خود، وارد سامانه شوند و پرسنامه های لازم را جهت ثبت نام و تکمیل این فرایند اقدام کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به برگزاری هفتدمین جشنواره استانی و ملی تجلیل از تعاونی های برتر اشاره کرد و گفت: این جشنواره در هفته تعاون که شهریور ماه امسال در دو بخش ملی و استانی  برگزار خواهد شد  از منتخبین و برترین‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir