طلب 100 میلیارد تومانی برق لرستان از ادارات / سرقت تجهیزات شبکه چالش مهم و عمده صنعت برق

طلب 100 میلیارد تومانی برق لرستان از ادارات / سرقت تجهیزات شبکه چالش مهم و عمده صنعت برق
شناسه خبـر : ۱۱۵۰۰۳ یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان از طلب بالغ بر 100 میلیارد تومانی این شرکت از دستگاههای اداری استان خبر داد .

به گزارشموج خبر لرستان ، مهران امیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارموج خبر در خرم آباد با بیان اینکه مدیریت مصرف برق اولویت این روزهای کاری شرکت برق استان است گفت : امسال مدیریت خاموشی ها نسبت به سالهای قبل کاملا متفاوت است در سالهای گذشته مشترکین سهمیه مصرف داشتند و مصرف مازاد باعث قطع برق می شد و گاها مردم در طول روز حتی تا ۳ بار خاموشی را تجربه می کردند .
مهران امیری گفت : امسال در کل کشور برای هر استان سهمیه مشخص شده که می بایست در راستای مصرف سهمیه در نظر گرفته شده برای استان مصرف و مدیریت نماییم .
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق لرستان با بیان اینکه سه حوزه صنعت، کشاورزی و خانگی تابحال همکاری خوبی با شرکت برق داشتند اظهار داشت : طبق پیگیری ها و همکاری های شهرک صنعتی ، واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها در راستای مدیریت مصرف یک روز در هفته تولید نمی کنند که جای تشکر دارد اما احیانا اگر واحدی اقدام به تولید کند روز بعد برق آن واحد قطع خواهد شد .
امیری تصریح کرد : صنایع بزرگ استان نیز در این مسیر در حال همکاری هستند و مصرف خود را با توجه به توصیه ها و هشدارهای شرکت برق مدیریت خواهند نمود .
وی در رابطه با برق حوزه کشاورزی نیز افزود : طبق تفاهم نامه ای که داشتیم مقرر است چاه های کشاورزی هر روز از ساعت ۱۱ تا ۶ غروب خاموش شوند و شرکت برق مصرف روز بعد چاه را رایگان خواهد نمود .
مهران امیری در ادامه بر مدیریت مصرف برق خانگی توسط مردم تاکید کرد و عنوان نمود : بر خلاف سال های گذشته در حال حاضر برنامه ای برای قطع برق خانگی نداریم اما مردم نیز میبایست در مصرف و صرفه جویی شرکت برق را کمک کنند در همین راستا هر مشترک خانگی که در ماه زیر ۳۰۰ کیلووات مصرف کند مشمول طرح تشویقی خواهد شد .
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین از قطع برق ۶۰ اداره و بانک در هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد : ادارات استان در ساعات اداری موظف به صرفه جویی ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد هستند که بررسی ها و کنترل مصرف ادارات منجر به قطع برق ۶۰ اداره و بانک بعلت عدم رعایت سهمیه مصرف خود شد .
امیری علت برخی قطعی و خاموشی های خانگی را تعمیرات و اتفاقات اعلام نمود و گفت : امسال قطعی با برنامه نداشتیم و برخی خاموشی ها بعلت رفع نقص ، تعمیرات و بعضاً بعلت سرقت تجهیزات می‌باشد .
مهران امیری در ادامه تعداد مشترکین برق در استان را ۷۰۰ هزار مشترک عنوان نمود و بیان کرد : از این تعداد ۵۸۰ هزار مشترک خانگی هستند و عمده مصرف برق در استان مربوط به حوزه خانگی و کشاورزی است .
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به بدهی ادارات به شرکت برق گفت : دستگاههای اجرایی استان در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت برق بدهکار هستند که با توجه به اینکه شرکت برق دستگاهی خودگردان است وصول مطالبات در دستور کار جدی ماست و با ادارات بدهکار مکاتبات اداری جهت پرداخت بدهی خود داشتیم که برخی ها همکاری خوبی با ما داشتند و نسبت به پرداخت بدهی اقدام نمودند .
وی در ادامه گریزی به وضعیت شبکه های برق در استان زد و گفت : مقدار ۱۶۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار قوی ،۶۰۰۰ فشار ضعیف و ۸۰۰۰ ترانس عمومی در استان موجود است که علی رغم تنگناهای مالی تابحال شبکه برق در سطح استان پایدار و ایمن است .
امیری سرقت تجهیزات برق شبکه را چالش مهم و عمده صنعت برق دانست و اعلام نمود : شبکه برق مستمرا در معرض سرقت کابل ،ترانس ،تابلو ،سیم ارت،کابل کنتور و ... می‌باشد و در این راستا طرح محصور نمودن کابل های برق را در دورود بصورت پایلوت آغاز کردیم تا بتوانیم در جهت ایمن سازی شبکه گامی مهم برای رضایتمندی مشترکین برداریم.
48

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir