تاکید بر مسجدمحوری برنامه‌های عید قربان/ واقعه غدیر تبیین و تشریح شود

تاکید بر مسجدمحوری برنامه‌های عید قربان/ واقعه غدیر تبیین و تشریح شود
شناسه خبـر : ۱۱۵۰۰۰ یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

امام جمعه پل‌دختر برفرهنگ سازی و مسجد محوری برنامه‌ها و جشن‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان تاکید کرد.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر، حجت الاسلام سید محسن موسوی در جلسه ستاد بزرگ‌داشت دهه امامت و ولایت شهرستان پل‌دختر اظهار کرد:عید قربان باید هر چه باشکوه‌تر از گذشته در مساجد برگزارشود و تنها به اقامه نمازعیدقربان اکتفا نشود.

وی افزود: دعای با عظمت و فوق العاده عرفانی ، روحانی و انسان ساز عرفه بسیار حائز اهمیت است و جایگاه آن کمتر از شب‌های قدر نیست بنابر این برای هرچه باشکوه‌تر شدن این مراسم نهادها با متولیان این امر همکاری کنند.

امام جمعه پل‌دختر برفرهنگ سازی و مسجد محوری برنامه‌ها و جشن‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان تاکیدکرد و گفت:برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های مذهبی در مساجد موجب جذب جوانان و نوجوانان به این مکان مقدس  می‌شود که نوعی تبیین ارزش های دینی محسوب و در تربیت معنوی آنان موثر است.

وی افزود:فاصله دهه ولایت از عید قربان تا غدیر بهانه‌ای برای عید غدیر است که فرصتی برای نشر برنامه‌های متنوع به ویژه از سوی رسانه‌ها و از طریق فضای مجازی در راستای بازخوانی و رساندن پیام غدیر می‌باشد.

موسوی بر آذین بندی شهر در دهه امامت و ولایت تاکید کرد و  یادآور شد: شهرداری نسبت به این امر اقدام کند هرچند همه می‌توانند در این جشن بزرگ خودرا سهیم و وظیفه‌ بسیج‌مند بدانند و در این راستا هرکس می تواند نسبت به آذین بندی سردرب اداره و یا منزل خود اقدام کند.

وی افزود: بسیج به عنوان بالاترین ظرفیت در شهرستان و در سطح کشور با پای کار بودن  در برنامه‌های مذهبی می‌تواند با استفاده از پایگاه‌های مقاومت بسیار موثر واقع شود.

امام جمعه پل‌دختر گفت:تبیین واقعه غدیر جهت برخورداری از ویژگی ولایت پذیری در جامعه ضرورت دارد بر این اساس فرهنگ‌سازی و تبیین عید ولایت وظیفه ای همگانی است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir