تأمین امنیت پایدار مرهون تلاش نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی است

تأمین امنیت پایدار مرهون تلاش نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی است
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۹۸ یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

دورود- مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره شرایط مطلوب امنیت در استان گفت: تأمین امنیت پایدار مرهون تلاش نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی امروز یکشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی دورود در سخنانی به جایگاه امنیت در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: از دیدگاه قرآن امنیت یکی از اهداف استقرار حاکمیت خداوند و خلافت صالحان است مضافاً این‌که تأمین امنیت از اهداف جهاد قلمداد شده و احساس امنیت از خصایص مؤمن است.

وی افزود: از بزرگترین نعمت‌های الهی و از جمله اولین نیازهای فطری هر انسان و همه حکومت‌ها که وظیفه تأمین آن را دارا هستند، مسئله امنیت و احساس آن است، که این رسالت بزرگ امروز با کمک مردم توسط پلیس در تراز انقلاب اسلامی تأمین شده است.

دستاورد تأمین امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران، که تنها حکومت شیعه با ولایت فقیه از غیبت امام زمان (عج) تا به الان است و داعیه دار پیاده سازی احکام الهی در جامعه است یکی از بزرگترین دستاوردهایش تأمین امنیت کشور در نا امن‌ترین منطقه دنیا است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی ادامه داد: امنیت از ضروری‌ترین نیازهای بشر از آغاز زندگی‌اش است و پاسخ‌گویی به سایر نیازهای بشر در سایه وجود آن امکان می‌یابد و می‌توان امنیت را به‌عنوان یک نیاز فطری بشر تلقی کرد.

وی تاکید کرد: هیچ مکتب یا نظام حقوقی نمی‌تواند خود را نسبت به موضوع امنیت بی‌تفاوت قلمداد کند زیرا امنیت گذشته از این‌که فی‌نفسه یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر است بلکه عامل مهمی برای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی است.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام در بحث امنیت افزود: ایشان می‌فرمایند: وطنی که امنیت و شادی در آن نیست خیری در آن نیست، از مفاد این حدیث چنین بر می‌آید که سرور و مسرت فرع بر امنیت بوده و شادی بدون امنیت بی معنی است، مضافاً اینکه از دیدگاه معصومین وطنی دارای ارزش و خیر است که دارای امنیت باشد و اصولاً کشور نا امن مورد توجه هیچکس قرار نمی‌گیرد و رو به نابودی است و از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی برقرای نظم و امنیت در شأن مردم عزیز ایران است.

تأمین امنیت پایدار مرهون تلاش نیروهای مقتدر نظامی است

حجت الاسلام حسینی مازندرانی گفت: از سوی دیگر غفلت از نعمات خداوند، طغیان، دنیاگرایی، دوری از ولایت، اختلاف و تفرقه، نادیده گرفتن قوانین و دستورات الهی، ضایع کردن مواهب الهی و … از عوامل ناسپاسی و کفران بوده که موجب از بین رفتن امنیت و تزلزل اقتصادی می‌شوند.

وی گفت: دو نعمت امنیت و سلامتی و تندرستی نعمت‌های ناشناخته‌ای هستند که انسان با از دست دادن آن‌ها قدر و اهمیت این دو نعمت را متوجه می‌شود.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در ادامه به شرایط مطلوب امنیت حاکم بر استان لرستان اشاره کرد و افزود: وجود این امنیت پایدار مرهون تلاش و کوشش نیروهای خدوم و مقتدر انتظامی است و همراهی مردم نیز در رعایت قوانین و تبعیت از دستورات الهی موجب ایجاد امنیت، امید به زندگی و شکل‌گیری اقتصاد سالم در جامعه اسلامی وایمانی می‌شود.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی با بیان این‌که اگر جامعه اسلامی با ویژگی‌های یاد شده ترسیم شود حرکت جامعه در مسیر صحیح قرار گرفته و از خطا و اشتباه مصون می‌ماند، افزود: در این صورت است که حرکت، حرکت درست و رو به جلو خواهد بود.

وی در ادامه اثر تشکیل جامعه ایمانی را بهره‌مندی از نصرت الهی و امدادهای غیبی دانست و گفت: وقتی امتی همراه امام و رهبر خود حرکت می‌کند و به الگویی برای بشریت تبدیل می‌شود به‌طور یقین خداوند متعال نیز به آن توجه دارد و جامعه از ظلمات به‌سوی نور و تعالی می‌رود.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان از تلاش حجت الاسلام «یاسر ملک محمدی» رئیس سابق عقیدتی سیاسی شهرستان دورود تشکر و حجت الاسلام «سید محمد حسینی پور» را به مدت سه سال به عنوان رئیس جدید عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان دورود معرفی کرد.

در این مراسم از خانواده شهید نیروی انتظامی، شهید «جمشید سالاروند» تجلیل و تقدیر شد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir