مصوبه رئیس‌جمهور راهگشای محور ازنا_اراک شد/ فولاد ازنا، در انتظار تعیین تکلیف قوه قضائیه

مصوبه رئیس‌جمهور راهگشای محور ازنا_اراک شد/ فولاد ازنا، در انتظار تعیین تکلیف قوه قضائیه
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۴۴ پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

فرماندار ازنا گفت: جاده ازنا_اراک جزو مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور محترم به استان لرستان است و در این مصوبه اعتبار لازم تامین و با توجه به اینکه پیمانکار پروژه از پیمانکاران ملی است امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش موج خبر از ازنا، محمدرضا فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر با بیان اینکه بخش عمده‌ی از تملک‌های سد کمندان چند ماه گذشته انجام شده، عنوان کرد: تنها تملک ۳۰ خانه دیگر باقیمانده که تملک آنها را هم در دستور کار آب منطقه‌ای قرار دادیم.

وی بیان کرد: آبگیری سد کمندان در اوایل سال جدید انجام شد و خوشبختانه به دلیل ذخیره سازی که در پشت سد انجام شد، تنش آبی در روستاهای منطقه مدیریت شد و شاید به حداقل رسیده است.

فرماندار ازنا گفت: در خصوص جابجایی روستای کمندان هم پیگیر مجوز از شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور هستیم تا با حفظ بافت روستا و جلوگیری از مهاجرت  اهالی روستا به شهر این کار انجام شود.

فاتحی در خصوص آخرین وضع جاده ازنا- اراک هم با اشاره به اینکه تکمیل جاده یکی از مطالبات جدی مردم است، توضیح داد: این محور یکی از محورهای حادثه خیز است و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است و که در پی سفر ریاست جمهور برای این پروژه اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: از ۳۶ کیلومتر این محور که در در حوزه استحفاظیه لرستان است ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و تنها ۱۶ کیلومتر آن باقی مانده است که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

فاتحی با بیان اینکه جاده ازنا - اراک جزو مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور محترم به استان لرستان است، افزود: در این مصوبه اعتبار لازم تامین و با توجه به اینکه پیمانکار پروژه از پیمانکاران ملی است امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع اشتغال هم اشاره کرد و گفت: ما در شهرستان ازنا در سه ماهه اول سال جاری با حمایت از صنایع و مراکز صنعتی چیزی بالغ بر ۲۵۰ نفر شغل ایجاد کردیم، علاوه بر این از تعدیل و اخراج نیروهای کار جلوگیری و فضا را برای کارآفرینان مهیا کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان ازنا بیان کرد: همین موضوع سبب شد که شهرستان در سه ماهه اول سال جاری توانست رتبه اول را در استان کسب کند.

فاتحی به پروژه سیمان سفید ازنا نیز اشاره کرد و گفت: این واحد صنعتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که در این صورت حدود ۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی پروژه فولاد ازنا هم برای مدیریت شهرستان مهم است و اعتقاد داریم دستگاه محترم قضا با همت خوبی که دارند هر چه زودتر این واحد را تعیین تکلیف نمایند تا به چرخه تولید برگردد.

فرماندار ازنا خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کارخانه برای ۱۲۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد می‌شود، بنابراین انتظار ما این است که این واحد تعیین تکلیف شود.

فاتحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مزیت مهم شهرستان ازنا را کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت:  اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم بدون شک شاهد تحول اقتصادی در شهرستان و استان خواهیم بود و ما برای این امر از همه علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت و استقبال می‌کنیم. 

وی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه آب آشامیدنی  شهرستان ازنا  از سراب سد کمندان تامین می‌شود، درحالی که در گذشته از منابع زیرزمینی تامین می‌شد، عنوان کرد: یکی از مطالبات ما اما تکمیل تصفیه خانه فاضلاب است که طبق گفته متولیان سال آینده به بهره‌برداری خو اهد رسید.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir