قهرمان لرستانی پارالمپیک توکیو: مدالم را باافتخار تقدیم شهید سلیمانی کردم

قهرمان لرستانی پارالمپیک توکیو: مدالم را باافتخار تقدیم شهید سلیمانی کردم
شناسه خبـر : ۱۰۵۸۵۳ پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

قهرمان لرستانی و دارنده مدال طلا مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از بی توجهی برخی مسئولان استان گلایه کرد و گفت: به عشق مردم و برای کشورم با وجود مصدومیت در مسابقات شرکت کرده و باافتخار مدالم را تقدیم سردار شهید سلیمانی کردم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد ظهر امروز به همت نیروی انتظامی و استانداری لرستان مراسم تجلیل از قهرمانان لرستانی رقابت‌های پارالمپیک 2020 توکیو در سالن جلسات استانداری با حضور مسئولان دولتی و نظامی استان و خانواده مرزبان شهید رشید سپهوندبرگزار شد. در این جلسه مصطفی بهرامی مربی تیم ملی کاروان ورزشی دو ومیدانی ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو با بیان اینکه پارالمپیک به معنی همراه با المپیک است اظهارداشت: هر دوره‌ای که مسابقات المپیک برگزار می شود مسابقات پارالمپیک نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: استان لرستان 4 دوره است که در مسابقات پارالمپیک در رشته دوومیدانی شرکت می‌کند و حاصل این مسابقات تاکنون 2 مدال طلا،4 نقره و 2 برنز بوده است.

مربی تیم ملی کاروان ورزشی دو ومیدانی ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو عنوان کرد: مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو شایدبا توجه به شرایط کرونایی سختترین دوره بود ولی خوشبختانه با تلاش ورزشکاران لرستانی در این مسابقات یک مدال طلا و نقره کسب کردند.

وی بیان کرد: مدیریت، تجهیزات و امکانات، استعداد و کادر فنی از مهمترین عوامل موفقیت ورزشکاران در مسابقات است که خوشبختانه در استان لرستان استعدادهای خوبی داریم که نیازمند حمایت مسئولان هستند.

توجه و حمایت مسئولان به طور یقین سبب دلگرمی ورزشکاران می‌شود

بهرامی گفت: حدود 2 ماه دیگر بازی‌های آسیایی جوانان برگزار می‌شود و 9 ورزشکار از استان لرستان در سطح جوانان، نوجوانان، بانوان و آقایان برای شرکت در این مسابقات انتخاب شدند که نیازمند حمایت مسئولان هستند.

وی انگیزه را مهمترین عامل برای قهرمانی ورزشکاران دانست و تصریح کرد: بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی مهمترین انگیزه برای ورزشکاران ایرانی است که می‌تواننداز این طریق دستاوردهای انقلاب اسلامی را صادر کنند، وقتی پرچم جمهوری اسلامی در کشور آمریکا توسط ورزشکاران لرستانی بالا می‌رود نشان از انگیزه بالای ورزشکاران ایرانی دارد.

بهرامی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور مسئولان باید به بحث معیشتی و مالی ورزشکاران توجه کنند ما نمی‌گوییم جیبی دوخته‌ایم که مسئولان آن را پر کنند ولی توجه و حمایت مسئولان به طور یقین سبب دلگرمی ورزشکاران می‌شود.

به عشق مردم پرتاب کردم

حامد امیری قهرمان لرستانی در مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو نیز در این جلسه با اشاره به شرایط حضور در مسابقات توکیو عنوان کرد: بنده سه ماه قبل از مسابقات توکیو از ناحیه پشت بازو دچار آسیب شدم و مجبور شدم از عرصه ورزش و پارالمپیک خداحافظی کنم ولی دوستان بزرگی داشتم که بنده را به این مسابقات رساندند.

وی بیان کرد: آنچه برای من جالب است اینکه من سه ماه قبل از مسابقات به دلیل پارگی عضله پشت بازو نمی‌توانستم بدن سازی کنم ولی رکوردی را در پارالمپیک جابجا کردم که در هیچ مسابقه ای نتوانستم این کار را انجام بدهم.

امیری گفت: برای اولین پرتاب با خودم گفتم اگر دستم هم پاره شده باید این پرتاب را به عشق مردم پرتاب کنم چون دوسال بود از پول بیت المال و مردم اردو رفته بودم و هزینه زیادی برای من شده بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی این چند سال مردم کشور به ویژه همشهریان لرستانی با حرف و انژری‌های مثبت همواره از من حمایت کردند و خدا را شکر می‌کنم توانستم با جابجا کردن رکورد نتیجه زحمات مربیانم و دعاهای مردمی که به آنها افتخار می‌کنم در حد توانم جبران کنم.

امیری خاطر نشان کرد: از گرفتن مدال خوشحال شدم ولی وقتی سرود جمهوری اسلامی در ورزشگاه پخش شد و همه ورزشکاران و کسانی که در ورزشگاه بودند به احترام سرود جمهوری اسلامی سکوت کردند احساس می‌کردم هزاران مدال پارالمپیک گرفته بودم.

وی اظهار : بنده علی‌رغم شرایط سختی که داشتم با تمام توان در مسابقات شرکت کردم و باافتخار مدالم را تقدیم سردار دلها سردار شهید سلیمانی کردم و امیدوارم دعای خیر سردار سلیمانی و مردم ایران شامل حال من شود که بتوانم در مسابقات پارآسیایی با گرفتن سه مدال طلا افتخاری دیگر برای سرزمین و مردمم کسب کنم.

سجاد محمدیان دیگر قهرمان لرستانی در مسابقات پارالمپیک در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مصطفی بهرامی مربی عنوان کرد: بهرامی قبل از اینکه مربی خوبی باشند کارآفرین موفقی هستند چرا که امثال بنده را از خانه به ورزشگاه آوردند و قهرمانان زیادی به جهان تحویل دادند.

وی بیان کرد: بنده با افتخار مدالم را تقدیم شهید رشید سپهوند می‌کنم چون از نردیک این شهید والامقام را می‌شناختم و دارای یک شخصیت و روح مهربان بوند و وقتی در مسابقات خبر شهادت این شهید بزرگوار را شنیدم بسیار ناراحت شدم و همان لحظه تصمیم گرفتم اکه موفق به کسب مدال شدم این مدال را با افتخار به خانواده شهید سپهوند تقدیم کنم، چه بسا توانسته باشم دل پدر و مادر شهید رشید سپهوند را شاد کنم.

محمدیان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در لرستان و سایر مسئولان گفت: از صمیم قلب از امام جمعه ورزشی خرم‌آباد قدردانی می‌کنم که در این مسابقات با تماس‌های تلفنی که سبب تقویت روحیه ورزشکاران لرستانی شدند و همچنین از سردار کشکولی و سردار الهی و استاندار لرستان تشکر می‌کنم.

گرفتن چند جلسه و رقابتی شدن تجلیل از قهرمان پارالمپیک استان نمایش است

در ادامه این جلسه مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایام شهادت شهید سپهوند و قهرمانی ورزشکاران در مسابقات پارالمپیک درگیر بحث کابینه دولت بودیم و در سنگر دیگری در حال تلاش بودیم و تبریک می‌گویم به قهرمان لرستانی مسابقات پارالمپیک اظهار داشت: هر قهرمانی تا زمانی که سختی‌های جسمی و روحی تحمل نکند نمی‌تواند قهرمان شود بر همین اساس شرط اول قهرمانی پا گذشتن بر سر امیال است و این قدم اول برای رشد و ترقی است.

وی افزود: بنده عذرخواهی می‌کنم چون احساسم این است باید از این فضای تشریفاتی جلسه بیرون بیاییم باید نکاتی را مطرح کنم، تجلیل واقعی از ورزشکاران و جوانان فراهم کردن زمینه رشد آنهاست و گرفتن چند جلسه و رقابتی شدن تجلیل از قهرمان پارالمپیک استان کار نیست و بلکه نمایش است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تجلیل‌های سلسله وار بیشتر کار رسانه‌ای است، درد مردم لرستان با کار رسانه‌ای نجات پیدا نمی‌کند بلکه باید زمینه‌های واقعی را برای ورزشکاران و جوانان استان فراهم کنیم.

وی ضمن انتقاد مشکلات مجتمع ورزشی شهید سبزی پرور بیان کرد: مجتمع ورزشی شهید سبزوی پرور سالهاست در جنگ بین مسکن و شهرسازی و اداره کل ورزش و جوانان دست و پا می‌زند و کسی مشکلش را حل نمی‌کند.

درد استان با کارهای نمادین حل نمی‌شود

ویس کرمی گفت: بنده ترجیح می‌دهم به جای اینکه در جلسات نمادین شرکت کنم پیگیر مشکلات مجتمع سبزی پرور شوم تا صد تا قهرمان مثل این قهرمانان پارالمپیک حاضردر جلسه بیرون بیاید و هیچ نیاز نیست کسی از آنها تجلیل کند خودشان بزرگ می‌شوند.

وی تصریح کرد: دادگستری استان در شهرک بسیجیان خرم‌آباد سالن ورزشی دارد با توجه به اینکه مردم این منطقه امکانات ورزشی در اختیار ندارند خواهش می‌کنم دادگستری به عنوان تجلیل اجازه بدهد مردم منطقه دو روز از این سالن ورزشی استفاده کنند و اختصاصی چند کارمند نباشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: درد استان با کارهای نمادین حل نمی‌شود و مشکلات استان عمیق‌تر از این حرف‌هاست، بنده نیز می‌توانم تجلیل کنم، حرف‌هایی بزنم که چالشی نباشد و همه تعریف کنند ولی واقعیت این است من برای این کار نماینده بشوم و خواهش می‌کنم برای رشد ورزش استان همه مسئولان کمک کنند.

وی اظهار داشت: واقعیت این است برای فعال کردن مجتمع ورزشی سبزی پرور من به عنوان نماینده قانون‌گذاری را رها کنم ببینم مشکل مسکن و شهرسازی با اداره کل ورزش و جوانان چیست. راه نجات استان کار،کمتر حرف زدن و کم‌تر نمایش دادن است، اصل این است که باید به صحنه بیاییم.

ویس کرمی در ادامه با اشاره به آزاد راه خرم‌آباد - بروجرد عنوان کرد: در ارتباط با آزاد راه خرم‌آباد - بروجرد بی انصافی شد و چرا ما باید با نشان دادن دو صحنه منفی طوری حرف زدیم گویا این آزاد راه افتتاح نشد، چرا بعض‌ ها ازخدماتی که انجام می‌شود قدردانی نمی‌کنند و لگد به بخت خودشان می‌زنند.

وی بیان کرد: چرا زحمات انجام شده را نمی‌بینیم ولی از کارهای نمادین خوشمان می‌آید و کیف می‌کنیم در این جلسات از یکدیگر تقدیر و تشکر کنیم.

این صحبت‌های مهرداد ویسکرمی سبب واکنش حامد امیری قهرمان لرستانی مسابقات پارالمپیک شد و گفت: گویا آقای ویس کرمی تمام گلایه‌هایشان را آورده‌اند در این جلسه که اگر بنا به گلایه باشد بنده از ایشان گلایه دارم که نه زمان مسابقات نه درمراسم بدرقه و نه استقبال یک پیام به ما ندادند.

وی تصریح کرد: امروز مسئولانی که در این جلسه حضور دارند برای تجلیل از قهرمانان لرستانی مسابقات پارالمپیک آمده‌اند و اگر به عنوان مثال سردار کشکولی فرمانده سپاه استان می‌گویند از قهرمان لرستانی به عنوان یک بسیجی می‌خواهیم تقدیر کنیم کار نمادین نیست.

امیری عنوان کرد: بنده در مسابقات وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و امروز بزرگان حاضر در جلسه نیز برای تقدیر قهرمانان به عنوان وظیفه حاضر شدند.

وی ضمن گلایه از نمایندگان استان لرستان به علت کم توجهی به ورزشکاران لرستانی حاضر در مسابقات پارالمپیک بیان کرد: در مسابقات پارالمپیک که بودیم یک نفر از نمایندگان استان لرستان حتی یک پیام ما ندادند و نباید امروز اگر مسئولی از قهرمانان لرستانی تجلیل می‌کند نباید نماینده‌ای بیاید و این مراسم را خراب کند، این جلسات جای انتقاد از عملکرد مسئولان نیست.

امیری گفت: تنها مسئولی که در مسابقات به ورزشکاران لرستانی حاضر در مسابقات پارالمپیک پیام می‌دادند نماینده ولی فقیه در لرستان بود که سبب دلگرمی ما شدند و بزرگی خودش را ثابت کردند.

وی تصریح کرد: آقای نماینده اصلا می‌داند ورزشکاران برای رسیدن به این مسابقات چه زجرهایی می‌کشند؟

انتهای پیام/645/ ع

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir