۲۳۶هزار هکتار گندم آبی و دیم در استان لرستان کشت می شود

۲۳۶هزار هکتار گندم آبی و دیم در استان لرستان کشت می شود
شناسه خبـر : ۱۰۵۸۴۳ پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان در جلسه ستاد زراعت استان از کاشت ۱۹۰ هزار هکتار گندم دیم و ۴۶ هزار هکتار گندم آبی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، اسفندیار حسنی مقدم گفت : در سال زراعی جاری ۲۶ هزار تن بذر گندم آبی و دیم، سازگار با اقلیم متفاوت استان تدارک دیده شده است.

وی افزود: کشت محصول استراتژیک کلزا در جهت عدم وابستگی به واردات روغن خوراکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

 حسنی مقدم گفت : کود، بذر، سم، کارنده ها و تمام تمهیدات لازم جهت آغاز سال زراعی جاری تدارک دیده شده است، با تمام توان عملیات کاشت بر اساس الگوی کشت انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه علاوه بر کشت کلزا، سویا، کنجد، گلرنگ و کاملینا نیز کشت می شود اظهار کرد : از ظرفیت دانش محققین و یاوران تولید جهت کشت علمی و اصولی محصولات کشاورزی استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد : نشریات ترویجی و آموزشی به منظور کشت علمی و اصولی تهیه شده و از طریق استودیو کشاورزی لرستان بصورت ویدئو کنفرانس کلاس های آموزشی در خصوص کاشت گندم، جو، کلزا و زعفران با حضور کارشناسان و بهره برداران برگزار شده است.

اسفند یار حسنی مقدم تصریح کرد: بهره برداری حداکثری از اراضی دیم با انجام کشاورزی حفاظتی و نیمه حفاظتی و عبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی محقق می شود.

وی بیان نمود : مبلغ ۱۵۸۴ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک ها به صورت سرمایه در گردش برای کشت پاییزه به کشاورزان لرستانی اختصاص یافته است و از مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان سرمایه در گردش خرید بذر توسط شرکت‌های بذری ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شده است۰

نیاز کودی و تغذیه مزارع در دستور کار قرار گرفته است۰

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : رعایت الگوی کشت و نصب کنتور هوشمند به تمامی چاه داران و متولیان ایستگاههای پمپاژ اعلام خواهد شد.

وی در پایان افزود: ۹۰ درصد از مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان خط ویژه مکانیزاسیون جذب شده است

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir