اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در پل‌دختر

اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در پل‌دختر
شناسه خبـر : ۱۰۵۸۳۸ پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع در طول هفته دفاع مقدس درسطح این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر منصور کریمی‌فرد روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان اظهار کرد: به عنوان متولی برنامه‌های ویژه دفاع مقدس موظف به اجرای آن هستیم اما این برنامه‌ها در صورت عملیاتی می‌شوند که  دستگاه‌ها با سپاه ناحیه شهرستان هم‌کاری کنند.

وی افزود: به فرموده امام راحل ما اندازه یک لحظه از جنگ پشیمان نیستیم چرا که جنگ ما بین حق و باطل بود و تمام ناشدنی است و ادامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: بنا به فرموده امام راحل جنگ ما جنگ بین فقر و غنی، ایمان و
رذالت بود که از آدم تا خاتم وجود دارد راستی مگر ما فراموش کرده‌ایم که برای ادای تکلیف جنگیده‌ایم و برای نتیجه نبود.

 وی با بیان این‌که برخی افراد قصد تحریف دفاع مقدس را دارند، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس می‌فرمایند ۸ سال دفاع مقدس ما فقط یک برهه و امتداد زمانی نیست بلکه گنجینه‌ای است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده ، استخراج و سرمایه گذاری کند.

کریمی فرد یادآور شد: اهمیت دفاع مقدس تا حدی است که مقام معظم رهبری ۱۵۰ هزار کلمه در خصوص دفاع مقدس فرمودند و در سخنرانی‌های خود همیشه حداقل اشاره‌ای به دفاع مقدس دارند زیرا دفاع مقدس ما یاد آور رشادت‌ها ، ایثارگری‌ها، جانفشانی‌ها و استقامت رزمندگان بوده است.

وی افزود: با توجه به این‌که نسل جدید انقلاب اسلامی دفاع مقدس را ندیده‌اند و لمس نکردند بر خود وظیفه می‌دانیم که با توجه به خواست و ذائقه آنها فرهنگ دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس "ما مقتدریم" که در این راستا در
طول این هفته سپاه ناحیه پل‌دختر در نظر دارد بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع را در سطح شهرستان اجرا کند که امیدواریم تمام دستگاه‌ها در بحث امکانات و بودجه هم‌کاری لازم را داشته باشند.


وی افزود‌: اگر پشتیبانی ادارات نباشد شایدبرنامه‌های سپاه ناحیه پل‌دختر نتواند در هفته دفاع مقدس به نحو احسن اجراشود و به خاطر در پیش داشتن کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان در سال ۱۴۰۱ درپل‌دختر این برنامه‌ها باید به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

کریمی فرد یادآورشد: انتظار می‌رود نتیجه این هم‌کاری‌ها موجب شود در کنگره سال آینده غرفه پل‌دختر به عنوان هویزه ثانی وقتی موردبازدید مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد دستمان پر باشد و آثاردوران دفاع مقدس در پل‌دختر که محل عبور رزمندگان بوده و ۷۰ بار توسط رژیم بعث بمباران شده آنجا در معرض دید قرار گیرد.

وی افزود: نخستین برنامه هفته دفاع مقدس درشهرستان پل‌دختر روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه جاری تحت عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، دیدار با امامان جمعه شهرهای پل‌دختر و معمولان  وسرکشی از خانواده معظم شهدا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌ دخترگفت:روز پنجشنبه یکم مهرماه 1400 ، گل‌باران و عطر افشانی قبور شهدا، نواختن زنگ مقاومت و ایثار به صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان و اجرای برنامه درشبکه شاد و پخش برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس با محتوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای دانش آموزان از برنامه‌های دومین روز از هفته دفاع مقدس در پل‌دختر است.

وی از اجرای ۱۷ یادواره  شهدا در پل‌دختر، معمولان و پاعلم در هفته دفاع مقدس خبرداد و افزود:در این برنامه‌ها از خانواده شهدا تجلیل و برای دانش آموزان برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

کریمی فرد یادآورشد: در سومین روز از هفته دفاع مقدس(جمعه) که به نام "معنویت ،زنان ، خانواده و سلامت" نام‌گذاری شده است ، حضور در نماز جمعه و برگزاری میز خدمت توسط ادارات در معیادگاه نماز جمعه و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم از برنامه‌های این روز است.

وی افزود: روز شنبه "ولایت‌مداری ، جوانان ، علم و دانش‌پژوهی" است که یک هشتک تحت عنوان دفاع مقدس و دانش آموز در فضای مجازی و شبکه شاد راه اندازی می‌شود و یادآوره شهدای دانش آموزنیز برگزار و از سوی سپاه پل‌دختر ازمدافعان سلامت تجلیل به عمل می‌آید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: تجلیل از فرزندان نخبه شهدا، مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی و اجرای مسابقات ورزشی بومی و محلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان پل‌دختر است.

وی افزود: روز یک‌شنبه "دفاع همه جانبه ،پشتیبانی مردم و اصناف " با سرکشی از خانواده‌های ایثار گر اصناف و
برگزاری یادواره شهدای اصناف در بازار و برگزاری نشست‌های بصیرتی به پایان می‌رسد.

کریمی فرد یادآورشد: روز دوشنبه تحت عنوان "وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی" است که با اربعین حسینی مقارن می‌شود و هدف تبیین ارتباط فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس برای مردم توسط امامان و جماعت در سطح شهرستان است.

وی افزود: سه شنبه تحت عنوان "نیروهای مسلح ، بسیجیان  یاجهادگران عشایر " است که تجلیل از سربازان نمونه ، توزیع کمک‌های مومنانه برای دانش آموزان نیازمند و آسیب دیدگان از کرونا و افتتاح هفت واحد مسکونی و یک خانه عالم پل‌دختر و آب‌رسانی به سه روستای بخش معمولان و افتتاح تکمیل یادمان شهدای گمنام این شهر از برنامه‌های این روز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: روز چهارشنبه تحت عنوان "فرماندهان ، عزت‌مداران و حماسه
آفرینان" است که با تجلیل از فرماندهان و برگزاری یادواره‌ها در برخی روستاها مانند مورانی اجرا می‌شود از برنامه‌های آخرین روز از هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir