کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» منتشر شد

کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» منتشر شد
شناسه خبـر : ۱۰۵۸۳۰ چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» تالیف «علیرضا فرزین» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سیدامین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به چاپ و انتشار کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» اظهار داشت: این کتاب با موضوعات کوچ و زندگی عشایر لر در ۳۹۵ صفحه به‌صورت عکس و نوشتار تألیف شده است و حاصل ۴۰ سال عکاسی و پژوهش «علیرضا فرزین» درباره زندگی عشایر است.

وی افزود: استاد فرزین یکی از عکاسان مردم‌شناس است که نگاه فوق‌العاده‌ای در به تصویر کشیدن چهره انسان در متن زندگی دارد و هر عکسی از این کتاب، خود روایتی مردم‌نگاری از زندگی عشایر لر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: استاد فرزین در تألیف این کتاب علاوه بر روایت تصویری بر هر عکسی شرحی مردم نگارانه و موجز نوشته است که این خود یکی از ویژگی‌های ارزشمند این کتاب است، همچنین دکتر سکندر امان‌اللهی بهاروند در شناخت حوزه جغرافیای فرهنگی تاریخی لرستان و بختیاری توضیحات جامعی در این کتاب ارائه داده است، یکی از مفاخر ایران و قوم لر و از انسان‌شناسان برجسته ایرانی نیز بهره برده است.

قاسمی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه علوم جامعه‌شناسی و عکاسان مردم‌شناسی تاکنون چنین کتابی در حوزه شناساندن جامعه ایلی و عشایری لر منتشر نشده است.

وی گفت: این کتاب روایتی است درباره عشایر لر بختیاری و لرستان که از گذشته‌های دور تا امروز، در دامنه‌های زاگرس میانی واقع در جنوب باختری ایران زندگی می‌کنند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir