۲۴۰ میلیارد تومان وام کرونا به اقشار آسیب‌پذیر لرستان پرداخت شد

شناسه خبر : ۳۵۶۰۲ یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴

 استاندار لرستان گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات تاکنون به اقشار و کسب و کارهای متضرر از کرونا در استان پرداخت شده است و این روند برای واحدهای تایید شده ادامه دارد.

به گزارش موج خبر سیدموسی خادمی افزود: ۲۴۰ میلیارد تومان از مجموع سهم ۷۰۰ میلیاردتومانی استان جذب و به صاحبان مشاغل آسیب دیده ای که در سامانه نام‌نویسی کرده بودند پرداخت شد.

وی همچنین به همیاری و کمک دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: این نهادها با استفاده از بودجه دولتی و کمک های مردمی از اقشار ضعیف حمایت می‌کنند.

استاندار لرستان در خصوص کمک مردم به مردم تصریح کرد: مشارکت های مردم باید ساماندهی شود که با استفاده از تجارب سیل می توان با همکاری سپاه و نیروی مقاومت بسیج  یک سامانه هوشمند تهیه، با استفاده از کدملی افراد این حمایت‌ها را ساماندهی و از موازی‌کاری  جلوگیری کرد. 

استاندار لرستان همچنین با اشاره به لزوم ایجاد ثبات و پایداری در کشور گفت: به همین منظور لازم است توام با مدیریت کرونا و توجه به سلامت مردم، مقوله امنیت و اقتصاد جامعه نیز مورد توجه مسوولان قرار گیرد. 

خادمی تصریح کرد: مشاغل باید برای گردش چرخ اقتصاد کشور با رعایت موازین بهداشتی فعال باشند تا در سایه اقتصاد پویا امنیت عمومی نیز حاکم باشد. 

وی ضمن تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص کرونا گفت: باوجود همه مشکلات، هیچ وقت تخت های مراقبت ویژه و عادی درمان مبتلایان استان به مرحله اشباع نرسیده است. 

استاندار لرستان اضافه کرد:‌ هزینه بالایی در حوزه درمان کرونا بر عهده دولت است و دولت با تهیه انواع داروها، حقوق پزشکان، کادر درمان و تهیه تجهیزات مورد نیاز بار مالی سنگینی را به دوش می کشد. 

 خادمی با اشاره به همکاری خیرین و تقدیر از اهدا کمک نقدی و تجهیزات گفت: همه امکانات دولتی از جمله امکانات سپاه، ارتش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خدمت مردم است. 

تاکنون بیش از ۴۰ هزار لرستانی به کرونا مبتلا و ۸۱۳ نفر فوت شده اند.