توزیع واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت است

شناسه خبر : ۲۹۳۳۲ چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تاکید کرد: واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی در استان بر اساس واجدین شرایط و اولویت‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

به گزارش موج خبر، محسن اسد بیگی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص توزیع واکسن آنفولانزا فصلی در لرستان، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما برای تأمین و حفظ سلامت آحاد جامعه به خصوص گروه‌های پر خطر و آسیب پذیر ابتلاء به آنفلوانزای فصلی و ضمن تاکید بر اهمیت رعایت موازین بهداشت فردی و بهداشت تنفسی که تأثیر بسزایی در ابتلاء و انتقال بیماری آنفلوانزای فصلی، به موازات بیماری کووید ۱۹ دارد، این معاونت پیگیر دریافت سهمیه واکسن آنفلوانزای فصلی برای گروه‌های واجد شرایط تعیین شده است.

وی، گفت: در همین راستا واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی برای واجدین شرایط و اولویت‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بین کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، خانم‌های باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی شامل مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل، سالمندان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا به صورت تدریجی و مرحله بندی شده به استان تخصیص خواهد یافت لذا توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مطابق اولویت‌های اعلام شده خواهد بود و در صورت مازاد بر مصرف بودن، فروش آزاد در داروخانه‌ها بر اساس اولویت‌ها و فرایندهای تعریف شده خواهد بود.

اسدبیگی، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای به حداقل رساندن احتمال خطر ابتلاء در اثر تجمع و ازدحام، کارکنان ارائه دهنده خدمات با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا با در دست داشتن کارت ملی به پایگاه سلامت و خانه بهداشت برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی، افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی تزریق واکسن به سایر گروه‌های سنی (غیر از واجدین شرایط اعلام شده) توصیه نشده است و در این راستا از هموطنان عزیز در خواست می‌کنیم از مراجعه حضوری به واحدهای ارائه خدمت خوددار کنند.