افزایش مرگ و میر بر اثر کرونا در لرستان

شناسه خبر : ۲۷۸۶۶ یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸

استاندار لرستان با بیان اینکه مرگ و میر بر اثر کرونا در لرستان رو به افزایش است، گفت: تقریبا ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است.

به گزارش موج خبر، سید موسی خادمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با تاکید بر همکاری عموم مردم، گفت: آمار مبتلایان به بیماری کرونا با شیب تند، صعودی است و تنها راه حل مؤثر و اثر گذار در حال حاضر که بتواند در کنترل بیماری زود بازده باشد رعایت مردم است.

وی با اشاره به آمار بالای ابتلاء به بیماری کرونا در استان، گفت: آمار مرگ و میر در لرستان به دلیل ویروس کرونا رو به افزایش است و به ویژه در سه چهار روز اخیر این افزایش با شیب تندی به سمت بالا در حرکت است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تخت‌های بیمارستانی تقریباً تکمیل شده و تخت‌های «آی سی یو» که خیلی مهم هستند نیز تکمیل شده‌اند، گفت: در این زمینه تخت‌های «آی سی یو» نقش حیاتی دارند و اگر کسی به صورت اورژانسی به آن نیاز داشته باشد و ما نداشته باشیم احتمال مرگ در آن خیلی بالا خواهد رفت.

خادمی با تاکید بر نقش همکاری مردم در مهار ویروس کرونا، گفت: تنها راه حل مؤثر و اثر گذار در حال حاضر که بتواند در کنترل بیماری زود بازده باشد رعایت مردم است.

وی، تصریح کرد: رعایت مردم به مفهوم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات و حتی الامکان عدم خروج از خانه است.

استاندار لرستان، افزود: اگر این موارد را رعایت کنیم آمار مبتلایان و ورودی به بیمارستان‌ها کم می‌شود و کادر درمان فرصت رسیدگی به بیماران موجود را پیدا می‌کنند و مردم هم سلامتشان بهتر حفظ خواهد شد.

خادمی، عنوان کرد: اگر کسی در فضای عمومی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون ماسک ظاهر شود باید به او تذکر داد زیرا چنین شخصی علاوه بر نقض حقوق دیگران به دلیل به خطر انداختن سلامت دیگران مجرم است و این قضیه در مورد بانیان مجالس عروسی و ختم نیز صادق است.

وی، گفت: در این جلسه با توجه به شرایط حاد استان مواردی به تصویب رسید که در اسرع وقت به اطلاع عموم خواهد رسید.