توسعه کشت گیاهان دارویی در زمین های شیب دار ضروری است

توسعه کشت گیاهان دارویی در زمین های شیب دار ضروری است
شناسه خبـر : ۸۳۵۶ چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

‍به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «اسدعبداللهی» امروز(5 شهرویور) در جلسه رفع تداخلات اراضی منابع طبیعی با  اراضی کشاورزی لرستان، اظهار داشت: کشاورزی از مهم ترین ظرفیت های بومی استان لرستان است. ...

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «اسدعبداللهی» امروز(5 شهرویور) در جلسه رفع تداخلات اراضی منابع طبیعی با  اراضی کشاورزی لرستان، اظهار داشت: کشاورزی از مهم ترین ظرفیت های بومی استان لرستان است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان با اشاره به ظرفیت های گسترده بومی استان، افزود: بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی بستر تقویت اشتغال و بهبود اقتصاد جامعه است.

 

وی بر ضرورت حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی برای نسل های آینده تاکید کرد و ابراز کرد: سال ۱۳۹۸ نیز پنج هزار هکتار از اراضی استان در ۳۵ روستا مورد بررسی قرار گرفته است. 

 

عبداللهی در خصوص کمیسیون رفع تداخلات، گفت: تشکیل این کمیسیون کار ارزشمندی است که در راستای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید  شکل گرفته است و موجبات تسریع در  رسیدگی به اختلافات مذکور و کاهش تطویل زمان رسیدگی  به آنها را فراهم آورده است. 

 

وی خاطرنشان کرد: در مورد زمینهایی که این کمیسیون رای داده، حاکمیت باید وارد عمل شده و عرصه ها را به منابع طبیعی واگذار نماید .

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در خصوص ترویج کشت گیاهان دارویی در زمین های شیب دار با اشاره به ضرورت ترویج و اطلاع رسانی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: این طرح جامع از طرف منابع طبیعی ارائه شده وبا همکاری بخش خصوصی و دولتی  تاکنون   سه هزار هکتار  در سطح استان به زیر کشت گیاهان دارویی رفته است. 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با تاکید گفت: پس از اولین نشست، کمیسیون ذیربط تاکنون تعداد ۵ پلاک را بررسی و اراضی ملی استان را که با اراضی کشاورزی تداخلات داشته‌اند، تعیین تکلیف نموده است.

 

پایان پیام/599
ضمیمه :

منبع خبر:شبستان

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir