رییس ارشاد بروجرد:هنرمند باید احیاگر هنر اسلامی و ایرانی باشد

رییس ارشاد بروجرد:هنرمند باید احیاگر هنر اسلامی و ایرانی باشد
شناسه خبـر : ۸۲۰۵۶ جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

بروجرد - رییس اداره ارشاد اسلامی بروجرد گفت: هنرمند واقعی باید احیاگر هنر اسلامی و ایرانی باشد زیرا که خلق آثار ارزشمند روح شرافت و انسانیت را در کالبد جامعه متجلی می‌کند.

نادر ارجمندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر ودیعه آسمانی خداوند به والاترین آفریده الهی یعنی انسان می‌باشد و هنرمند آئینی امانتدار خوب خداوند است.

وی افزود: هنر همواره در خدمت جامعه و فرهنگ بوده و نقش مهمی برای تعالی انسان داشته است. زیرا هنر زیباترین و لطف ترین راه و مؤثرترین عامل رشد وتعالی جامعه است.

ارجمندی به تحولات هنری در ایران بعد از انقلاب اسلامی  اشاره کرد و افزود: هنر بعد از انقلاب تحولات چشمگیری داشته  ولی آرمانی و کافی نیست و تا نقطه اوج فاصله بسیار است.

وی اظهار داشت: هنرمند اگر به معماری الهی شخصیت خود نپردازد نمی‌تواند آفرینش هنری ماندگاری داشته باشد.

وی بیان کرد: شهید آوینی رهرو هنر آئینی و الگویی مناسب برای هنر انقلابی است که هنرمندان می توانند با الگو گیری از این هنرمند بزرگ انقلاب راه خود را پیدا کنند.

رییس اداره ارشاد اسلامی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای فرهنگ غنی است که هنرمندان بزرگی از این آب و خاک رشد کرده اند و آثار ماندگار فراوانی خلق کرده اند .

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir