کمبود منابع مالی سرمایه‌گذاری چالش پیش روی صنایع تبدیلی است

کمبود منابع مالی سرمایه‌گذاری چالش پیش روی صنایع تبدیلی است
شناسه خبـر : ۸۱۷۷۱ پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از چالش‌های پیش روی حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، کمبود منابع مالی برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش موج خبر، صید احمد مرادی بیرانوند شامگاه چهارشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ که به نام جهش تولید نامگذاری شده بود، با اعتباری معادل ۱۴ میلیارد تومان تعداد ۱۳ طرح تولیدی، خدماتی و صنعتی با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید؛ اظهار داشت: این تعداد طرح در زمینه‌های فرآوری و بسته بندی گوشت قرمز، طیور، درجه بندی و بسته بندی سبزیجات و صیفی جات، خوراک آماده دام، ترشیجات و شوریجات، بسته بندی حبوبات، برنج، سرکه تخم مرغ، ماهی و سردخانه دو مداره فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این تعداد طرح زمینه فرآوری ۲۱ هزار و ۹۵۰ تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی با سرمایه‌ای معادل ۱۴ میلیارد تومان فراهم شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان هدف از اجرای طرح‌های مذکور را کیفیت بخشیدن به محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، جذب مواد اولیه، ایجاد اشتغال، بازاریابی، توسعه صادرات و درآمدزایی عنوان کرد.

مرادی بیرانوند تأکید کرد: یکی از چالش‌های پیش روی حوزه صنایع تبدیلی و غذایی کمبود منابع مالی جهت سرمایه‌گذاری است که امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» نامگذاری شده است بانک‌ها حمایت بیشتری جهت سرمایه‌گذاری در این بخش به عمل آورند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir