رشد بودجه لرستان نسبت به میانگین کشور بیشتر است

رشد بودجه لرستان نسبت به میانگین کشور بیشتر است
شناسه خبـر : ۵۵۴۱۹ سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رشد اعتبارات عمرانی لرستان نسبت به میانگین کشور بیشتر است، همچنین در طرح اصلاح ساختار بودجه به دنبال این هستیم که علاوه بر معیار بودن جمعیت استان‌ها در تخصیص بودجه ملاک‌های جدیدی مانند میزان محرومیت و بیکاری نیز در میزان اعتبارات هر استان محاسبه شود .

محمد خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، اظهار داشت: مهم‌ترین بخش بودجه سالانه برای توسعه استان‌ها بودجه حوزه عمرانی است که امسال شاهد رشد آن در لرستان هستیم.

وی بابیان اینکه امسال بودجه عمرانی کشور به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است و استان لرستان نیز از این افزایش بهره‌مند شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال تلاش زیادی برای افزایش بودجه پروژه‌های کلیدی استان انجام‌شده است و علاوه بر رایزنی‌های صورت گرفته در مورد پروژه‌های استانی برای افزایش اعتبار پروژه‌های ملی که بخشی از آنان مربوط به لرستان است نیز تلاش زیادی انجام داده‌ایم.

خدابخشی با اشاره به اینکه رشد اعتبارات عمرانی لرستان نسبت به میانگین کشور بیشتر است، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته که اعتبارات عمرانی کشور بیشتر از مقدار فعلی بود مسئولان وقت لرستان نتوانستند که زیرساخت‌های موردنیاز استان را ایجاد کنندو امروز در حال پیدا کردن راه‌حلی برای حل این مشکل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح اصلاح ساختار بودجه به دنبال این هستیم که علاوه بر معیار بودن جمعیت استان‌ها در تخصیص بودجه ملاک‌های جدیدی مانند میزان محرومیت و بیکاری نیز در میزان اعتبارات هر استان محاسبه شود و با انجام این کار شاهد رشد بیشتر اعتبارات لرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۸۵۰۲۰

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir