۸۸ هزار مشترک لرستانی مشمول معافیت طرح برق امید شدند

۸۸ هزار مشترک لرستانی مشمول معافیت طرح برق امید شدند
شناسه خبـر : ۵۵۰۹۸ دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: برای اصلاح الگوی مصرف و حمایت از مشترکان خانگی کم‌مصرف تاکنون ۸۸ هزار مشترک این استان مشمول معافیت‌های طرح برق امید شدند.

"فریدون خودنیا" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار موج خبر با اشاره به اینکه در این طرح مشترکان به سه دسته "کم مصرف" ، "خوش مصرف" و "پرمصرف" تفکیک می شوند، اضافه کرد: برای هر دسته از مشترکان، براساس مصوبه هیات وزیران، الگوی مصرف تعیین شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای کامل این طرح، تعداد مشترکان پرمصرف به میزان ۱۰درصد کاهش می یابد، بیان کرد: انتظار می رود با اصلاح میزان مصرف مشترکان خوش مصرف به تعداد مشترکان کم مصرف اضافه شده و با این وضعیت، میزان مصرف برق مشترکان خانگی کاهش یابد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شده در بخش مولّد به کار گرفته شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در این راستا از ۲ طریق تشویق و ترغیب و نصب سلول های خورشیدی توسط مشترکان استفاده می شود.

وی یادآور شد: با استفاده از زیرسـاخت قـبض سبز و ارسال پیامک، به مشترکین اطلاع رسانی می شود که جزءِ کدام دسته از مشترکان "کم مصرف"، "خوش مصرف" و یا "پرمصرف" قرار دارند.

خودنیا با بیان اینکه ۵۶۴ هزار و ۷۰۲ مشترک برق خانگی در استان  وجود دارد، گفت: همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ مشترک صنعتی، ۱۳ هزار ۲۲۹ مشترک اداری و هشت هزار و ۸۸۹ مشترک کشاورزی از نعمت برق بهره مند هستند.

طرح برق امید، با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی در سال ۱۳۹۹ به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

اپلیکیشن برق من شامل چهار بخش اصلی صورت‌حساب، خدمات مشترکین، برق امید و خاموشی است و در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر قرار گرفته است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir