دستگیری ۶ مداح در دورود / ۲ عروس و داماد بازداشت شدند

دستگیری ۶ مداح در دورود / ۲ عروس و داماد بازداشت شدند
شناسه خبـر : ۴۱۵۲۰ شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

گروه استان‌ها- فرماندار دورود گفت: در راستای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ۶ مداح و ۲ عروس و داماد بازداشت شدند.

- اخبار استانها -

مجتبی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهارداشت: در راستای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شش مداح در شهرستان دورود بازداشت و حدود شش خودرو توقیف شد.

وی با اشاره به بازداشت دو عروس و داماد که اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بودند افزود: ماشین یک عروس و داماد حین تردد در شهر توقیف شد و با عروس و دامادی که به سالن زیبایی مراجعه کرده بودند برخورد شد و از آنها تعهد گرفتیم.

فرماندار دورود عنوان کرد: در حال حاضر سالن‌های زیبایی و مغازه‌های گل فروشی تعطیل‌اند و کسی حق گل کاری ماشین ندارد در این رابطه نیز تاکنون دو گل فروشی پلمب شده است.

وی بیان کرد: در دفاتر ازدواج از خانواده زوجین تعهد گرفته می‌شود که هیچ گونه مراسمی برگزار نکنند همچنین به بانک‌ها نیز ابلاغ شده که با افرادی که در برای برگزاری مراسم عروسی اقدام کرده‌اند روند پرداخت تسهلات ازدواج آنها سهولت پیدا نکند.

بیرانوند در رابطه با برگزاری مراسمات ترحیم نیز عنوان کرد: در این رابطه شهرداری را ملزم کرده‌ایم که جنازه میت بیشتر از 24 ساعت در سردخانه نماند چون وقتی جنازه بیشتر می‌ماند جهت برپایی مراسم اطلاع رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: با حضور معاون سیاسی فرماندار تیمی تشکیل شده است تا به منازل افرادی که فوت می‌شوند ( کرونایی و غیر کرونایی) مراجعه کنند و ضمن قرائت فاتحه از صاحبان عزا درخواست کنند که برای برگزاری مراسم ورود پیدا نکنند.

فرماندار دورود گفت: هنگام تحویل جنازه نیز از صاحب عزا تعهد گرفته می‌شود که مراسم بدون تجمع برگزار شود و در این رابطه اطلاع رسانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ورودی آرامستان‌های شهرستان دورود مسدود است تصریح کرد: درصورتی که تعداد شرکت کنندگان در آرامستان زیاد باشد جنازه به آنها تحویل داده نمی‌شود و اگر مقاومتی نیز انجام شود از طرق دادستانی برخورد قضایی انجام می‌گیرد.

بیرانوند اظهارداشت: نیروی انتظامی در آرامستان‌ها مستقر شده است تا از تجمع افراد جلوگیری کند همچنین پلیس راهور نیز برای صاحبان خودروهای حاضر در آرمستان‌ها جریمه اعمال می‌کند.

وی افزود: با هر اتوبوس یا مینی بوسی که در سطح شهر در حال جا به جایی افرادی باشد که می‌خواهند در مراسم عزا شرکت کنند برخورد  و ماشین توقیف می‌شود.

انتهای پیام/642/ش

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir