کتاب، پرورش دهنده انسان‌های بزرگ است

کتاب، پرورش دهنده انسان‌های بزرگ است
شناسه خبـر : ۴۱۳۷۲ شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: پرورش انسان‌های بزرگ و تحول‌ساز در اجتماع، با وجود کتاب‌های مفید و سازنده امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز شنبه در پیامی به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اظهار داشت: کتاب از دیرباز تا به امروز، جوهره تفکر و عصاره تجربیات انسان های وارسته و اندیشمند بوده است و به تعبیر زیبای امیرمومنان حضرت علی (ع) کتاب ها، باغ و بوستان دانشمندان هستند.

در این پیام آمده است: کتابخانه های عمومی محل وجود هزاران کتاب ارزنده و مفید و همچنین محل تجمع انسان های فرهیخته جامعه و بسیار ارزشمند هستند، ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه امری ضروری است و در این راستا مسئولین و مردم باید بیش از گذشته تلاش کنند.

امام جمعه خرم‌آباد در این پیام اظهار داشته است: بنا نهادن هر کتابخانه جدید، همانند ایجاد باغی بوده که ثمرات مفید آن تا سال های دور ادامه خواهد داشت.

این پیام می افزاید: شخصیت های بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی همواره توصیه اکید به مقوله کتاب و مطالعه مفید داشته، بطوری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به طور مکرر دغدغه های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را گوشزد فرموده اند.

در این پیام آمده است: از آنجایی که رسالت کتابخانه های عمومی، فراهم آوردن دسترسی رایگان و آسان اقشار مختلف مردم به کتاب است خداوند بزرگ را شاکریم که امسال به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد افتتاح و راه اندازی چندین باب کتابخانه عمومی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشته است: این امر مهم بدون شک با همت همه دست اندرکاران به ویژه کارکنان و کتابداران خدوم کتابخانه های عمومی استان روی داده است که جای تقدیر و تشکر دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در پیام خود تصریح کرده است: اینجانب همزمان با بیست و چهارم آبان ماه به روح پرفتوح علامه طباطبایی (ره) دورود فرستاده و آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به همه تلاشگران عرصه قلم و اندیشه بویژه کتابداران محترم استان لرستان تبریک عرض می نمایم. 

برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان آغاز می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir