۳۵ هزار خانه هلال در کشور ایجاد می‌شود

۳۵ هزار خانه هلال در کشور ایجاد می‌شود
شناسه خبـر : ۳۸۴۷۱ شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳

 رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ایجاد و برپایی ۳۵ هزار خانه هلال از برنامه‌های جمعیت هلال احمر است که تاکنون بیش از سه هزار خانه هلال ایجاد شده است.

 کریم همتی شنبه شب در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: کلید خانه های هلال احمر در دست داوطلبان است و در حال حاضر ۶۸ خانه هلال در استان لرستان راه اندازی شده است.

وی در ادامه در تشریح اقدامات و خدمات این جمعیت در طرح «آمران سلامت» که در پی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورود و مشارکت جوانان و داوطلبان در بحث پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به اجرا درآمد، گفت: چهار هزار و ۳۰۰ پایگاه طرح آمران سلامت در سطح کشور برپا شد که کار آموزش و اهدا وسایل کمک شخصی توسط این پایگاهها در بین مردم انجام شد.

وی ادامه داد: در طرح آمران سلامت که از روز پنجم آبان ماه آغاز شد و تا روز پانزدهم آبان ادامه داشت، بیش از ۱۳ هزار نفر از جوانان مشارکت کردند.

همتی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های ما در این سفربحث  افتتاح آشیانه و  بالگرد که در سال گذشته شروع شده است و با مساعدت استانداری در حال انجام است فردا به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت : افتتاح بالگرد اختصاصی به استان لرستان هدیه سفر به استان لرستان است که تا امروز بالگرد به صورت مشترک با استان خوزستان مورد استفاده قرار می گرفت که فردا افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در دیدار با رئیس هلال احمر کشور خواستار راه اندازی شعبه هلال احمر درشهرستان دوره چگنی شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سازمان جمعیت هلال احمر کشور بخاطر خدمات ارزشمند بویژه در زمینه سیل  اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در زمان وقوع سیل در استان لرستان با تمام ظرفیت پای کار آمدند و آلام و دشواریهای مردم را در این مقطع زمانی تسکین دادند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان  در زمینه های مختلف کشاورزی و دامپروری  صنعت و معدن دارای ظرفیت های فراوانی است گفت: به هر علتی این ظرفیت آنطور که شایسته است بالفعل نشده است.

حجت الاسلام شاهرخی اضافه کرد: متاسفانه استان لرستان در زمینه های بیکاری، تورم و عدم رونق کسب و کار همیشه در بین سه تا استان اول کشور هستیم .

نماینده ولی فقیه در  لرستان در ادامه گفت: دوبار سیل در فروردین و اسفند ماه ۹۸ آسیب های  زیادی به استان وارد کرد که خوشبختانه با کمک نیروهای جمعیت هلال احمر کمکهای خوبی به مناطق سیل زده استان صورت گرفت.

وی با تاکید براینکه جمعیت هلال احمر یه جمعیت مردمی و عام المنفعه است گفت: جمعیت هلال احمر در حوادثی که بصورت طبیعی و غیر طبیعی بوجود می آید همیشه بصورت داوطبانه حضور پیدا می کنند. به نوعی همه ما عضو جمعیت هلال احمر هستیم که همه برای رفع مشکلات هم نوعان خود باید تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه افزود: جمعیت هلال احمر با جان و مال مردم سر و کار دارد و نباید در آن کاستی وجود داشته باشد ونیازمند افراد توانمند و آگاه است که آموزشهای تخصصی را فرا گیرند و خودشان را با نیازهای زمان تطبیق دهند.

حجت الاسلام شاهرخی  گفت: استان لرستان از نظر اقلیم همراه با حوادث و آسیب ها است  است که نیازمند است زیر ساخت ها تامین شود، در بعضی از شهرها استان از جمله شهرستان دوره چگنی که در سال گذشته حادثه سیل به وجود آمد شعبه هلال احمر ندارندکه نیاز است شعبه هلال احمر راه اندازی شود.

وی درادامه از کمبود ماشین آلات در زمان وقوع حوادث در استان اشاره کرد گفت: استان لرستان در زمان حوادث سیل و زلزله نیازمند دستگاهها و تجهیزات مجهز است. 

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir