توزیع بیش از ۵۰ هزار ماسک توسط آمران سلامت در لرستان

توزیع بیش از ۵۰ هزار ماسک توسط آمران سلامت در لرستان
شناسه خبـر : ۳۷۸۱۰ جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در مدت ۱۰ روز فعالیت پایگاه‌های آمران سلامت در سطح استان، ۵۰ هزار و ۹۰۰ ماسک بین شهروندان بدون ماسک توزیع شد.

 صارم رضایی امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هزار و ۳۴۱ مدافع سلامت جمعیت هلال احمر در ۵۷۰ پایگاه فعال در سطح استان، به مدت ۱۰ روز بی وقفه خدمت رسانی کردند، اظهار داشت: به همت این عزیزان ۵۰ هزار و ۹۰۰ عدد ماسک بین مردم و عابرین بدون ماسک توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح آمران سلامت، تعداد اعضای فعال پسر شامل ۵۳۰ نفر و تعداد اعضای فعال دختر شامل ۸۱۱ نفر بوده و نیز ۱۱۷ خانه هلال در این مدت ۱۰ روزه بی وقفه در حال خدمت به عموم بوده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه مبنای این طرح بر اساس افزایش مشارکت‌های اجتماعی بوده است، ادامه داد: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا در این مدت جوانان، داوطلبان و مدافعان سلامت جمعیت هلال احمر لرستان متشکل از ۴۲۵ تیم فعال، از طریق تذکر لسانی، ایجاد حساسیت در رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و نیز توزیع ماسک در بین عابرین بدون ماسک، شبانه روزی در محل‌های پرتردد در حال خدمت رسانی بودند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری از مصرف ۳۸۳ لیتر مواد ضدعفونی در سطح معابر عمومی و پر تردد خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۱۹۳ هزار و ۷۳۵ نفر از شهروندان هم استانی از خدمات بهداشتی و سلامت محور بهره مند شدند.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم و حس مسؤولیت تک تک هم استانی‌ها و هموطنان عزیز در مقابله با بحران ویروس کرونا، بیان داشت: در پایگاه‌های آمران سلامت مردم عزیز و نوع دوست لرستانی نیز دوشا دوش مدافعان سلامت جمعیت هلال احمر پای کار بوده و توسط این عزیزان دو میلیارد و ۲۷۷ میلیون و سی و پنج هزار ریال کمک‌های مردمی جمع آوری شده است.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir