چرخ میدان میوه خرم‌آباد نمی‌چرخد/ انگشت تقصیر به سمت کیست؟

چرخ میدان میوه خرم‌آباد نمی‌چرخد/ انگشت تقصیر به سمت کیست؟
شناسه خبـر : ۳۶۷۷۰ چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

در حالی میدان میوه و تره بار خرم‌آباد از مشکلات زیادی به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها رنج می‌برد که مسئولان متولی، عدم پرداخت عوارض را علت وجود این مشکلات اعلام می‌کنند.

بازارها و میادین میوه و تره بار از مکان‌های مهم شهرها در زمینه تأمین مواد غذایی مردم محسوب می‌شوند و با توجه به نقش آنها در سلامت شهروندان، باید در بالاترین سطح بهداشتی و عمرانی قرار داشته باشند.

میدان میوه و تره بار بدون زیرساخت

سالهاست که غرفه داران و کارکنان بازار میوه و تره بار خرم آباد از وضعیت این مجموعه به دلیل نبود زیرساخت‌های مهم مانند آسفالت، سرویس بهداشتی، مهمانسرای ویژه رانندگان غیر بومی و نبود پاسگاه نیروی انتظامی انتقاد دارند.

یکی از غرفه داران میدان میوه و تره بار خرم آباد در سخنانی با انتقاد از وضعیت این میدان در زمینه‌های مختلف، گفت: متأسفانه این میدان میوه و تره بار زیرساخت‌هایی مانند آسفالت مناسب، نماز خانه، سرویس بهداشتی و… را ندارد.

وی با بیان اینکه این میدان بار در زمینه‌های مختلف دارای مشکلات فراوانی است، افزود: چندین بار هم برای رفع این مشکلات به شهرداری مراجعه کرده‌ایم اما متأسفانه هیچ کاری برای ما انجام نداده‌اند.

این غرفه داران میدان میوه و تره بار خرم آباد، تصریح کرد: ۲۲ سال است که عوارضی ورودی این میدان میوه و تره بار از ما عوارض دریافت می‌کند و این در حالیست که هیچ گونه خدماتی به ما ارائه نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از محل اجاره بهایی که شهرداری از ما اخذ می‌کند حتی یک ریال از آن را خرج میدان بار نمی‌کند، افزود: این میدان بار نه روشنایی دارد و نه نمازخانه و نه سرویس بهداشتی.

این میدان میوه و تره بار حتی آب خوردن هم ندارد

یکی دیگر از غرفه داران میدان میوه و تره بار خرم آباد با بیان اینکه این میدان آسفالت درست و حسابی ندارد، تصریح کرد: همچنین نبود سرویس بهداشتی، نماز خانه، سالن غذا خوری و… از دیگر معضلات این میدان میوه و تره بار محسوب می‌شود.

وی، گفت: اگر راننده‌ای از شهر دوری به این میدان میوه و تره بار مراجعه کند نمی‌تواند در این محل بماند چرا که سالن غذا خوری، استراحت گاه و… ندارد.

یکی از رانندگان میدان میوه و تره بار خرم آباد نیز با انتقاد از وضعیت ارائه خدمات در این میدان بار، بیان داشت: برای هر ورود و خروجی که ما به این میدان میوه و تره بار داریم هزار تومان از ما گرفته می‌شود و این در حالیست که هیچ گونه ارائه خدماتی در این میدان بار وجود ندارد.

وی، تاکید کرد: این میدان میوه و تره بار حتی آب خوردن هم ندارد، جلو بندی خودروهای ما نابود شده است چرا که این میدان بار آسفالت درست و حسابی هم ندارد.

شهرداری برای رفع مشکلات این میدان بار شانه خالی می‌کند

یکی دیگر از غرفه داران میدان میوه و تره بار خرم آباد با بیان اینکه این میدان فقط باعث شرمندگی این شهر است، گفت: این میدان بار بعد از ۲۲ سال افتتاح، هنوز آب شرب ندارد، فاضلاب شهری ندارد، کوچک‌ترین روکش آسفالت در آن انجام نشده است، سرویس بهداشتی و نماز خانه هم ندارد.

وی، عنوان کرد: این میدان بار، پیشانی است این شهر است و این در حالیست که هیچ گونه امکانی ندارد.

این غرفه دار میدان میوه و تره بار خرم آباد با تاکید بر اینکه متأسفانه شهرداری برای رفع مشکلات این میدان بار شانه خالی می‌کند، تصریح کرد: ۶۴ غرفه میدان میوه و تره بار خرم آباد، ۱۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بابت عوارض پنج سال به سازمان میادین شهرداری بدهکار هستند.

وی، گفت: ما ۱۷ سال عوارض پرداخت کرده‌ایم و تنها پنج سال پرداخت نکرده‌ایم، دلیل این امر هم این بوده که به ما خدماتی ارائه نمی‌شود.

این غرفه دار میدان میوه و تره بار خرم آباد با اشاره به اینکه ما شهروندان مطیع قانون هستیم، افزود: اما پرداخت عوارض در برابر خدمات است، با رئیس سازمان میادین جلسات زیادی داشته‌ایم، عوارض غرفه داران به عنوان امانت نزد من بوده بنا بر این شد که خدمات ارائه کنند و ما هم عوارض را پرداخت کنیم.

وی، بیان داشت: الان هم این تعرفه نزد هیئت مدیره میدان میوه و تره بار است، به خاطر ۱۷ سال عوارضی که ما پرداخت کرده‌ایم آیا کوچک‌ترین کاری برای این میدان انجام شده است؟

وضعیت آسفالت این میدان بار افتضاح است

یکی دیگر از غرفه داران میدان میوه و تره بار خرم آباد با بیان اینکه روزانه حدود هزار نفر در این میدان بار مشغول به فعالیت هستند، گفت: همچنین حدود هفت هزار خودرو نیز در این میدان بار رفت و آمد دارند.

وی، عنوان کرد: وضعیت آسفالت این میدان بار افتضاح است، الان درخواست ما رفع مشکل آسفالت و همچنین آب شرب این میدان بار است.

این غرفه دار میدان میوه و تره بار خرم آباد، افزود: این میدان بار یک چاه آب دارد که در طول روز یک ساعت آب دارد و یک هفته آب ندارد. آب چاه نیز به دلیل ورود فاضلاب روستای بالا دست به هیچ وجه بهداشتی نیست.

وی، گفت: من آب شرب مورد نیاز خود را از شهر با خود می آورم.

ارائه خدمات در گرو پرداخت عوارض است

ساکی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری خرم آباد در این رابطه، اظهار داشت: میدان بار «بهارستان» خرم آباد تقریباً در سال ۷۸ توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه انتظاراتی که شهرداری از پیمانکار این میدان بار داشت، انجام نشده است، عنوان کرد: مشکلات این میدان میوه و تره بار هر روز هم بیشتر شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری خرم آباد با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در میدان میوه و تره بار خرم آباد یک روزه و یک شبه به وجود نیامده است، گفت: تقریباً ۲۵ سال است که این مشکلات در میدان بار وجود دارد.

ساکی، تصریح کرد: شهرداری تمام توان خود را برای حل مشکلات این میدان بار داشته است اما باید قبول کرد که شهرداری و سازمان‌های تابعه یک بخش غیر انتفاعی هستند، بودجه آن‌چنانی ندارند که بخواهند یک سری مشکلات را حل کنند.

وی، افزود: انتظاری که از غرفه داران میدان میوه و تره بار خرم آباد داریم این بوده که ۱۵ سال عوارضی که بدهکار هستند را پرداخت کنند، این عوارض‌ها حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.

وعده رفع مشکلات در چند فاز

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه این میدان بار مشکلات زیادی دارد و بر اساس نقشه‌های موجود اجرا نشده است، عنوان کرد: حتی مکانی برای احداث سرویس بهداشتی در این محل وجود ندارد.

ساکی با تاکید بر اینکه متأسفانه نقشه این میدان بار دست کاری شده است، گفت: مرتب کار نظافت این میدان بار از سوی پیمانکار انجام می‌دهد، تقریباً دو سال است که میزان عوارض ورودی را به خاطر رانندگان افزایش نداده‌ایم، این عوارض نیز خرج نگهداری و نظافت این میدان بار هم می‌شود.

وی، بیان داشت: انتظار این است که غرفه داران با ما همکاری کنند و عوارض را پرداخت کنند، با تشکیل هیئت مدیره جدید، جلسه‌ای در رابطه با وصول عوارض‌ها برگزار می‌کنیم، مبلغی را پرداخت کنند، شهرداری هم اعتباری را جمع آوری و مشکلات میدان بار را در چند فاز حل می‌کنیم.

 

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir