آخرین وضعیت لایروبی رودخانه‌ها/وعده افتتاح شهربازی تا پایان اسفند

آخرین وضعیت لایروبی رودخانه‌ها/وعده افتتاح شهربازی تا پایان اسفند
شناسه خبـر : ۳۶۴۱۰ سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴

 شهردار خرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت لایروبی رودخانه‌های شهر، گفت: فاز اول شهربازی«کیو» تا پایان اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 محمد شریفی در سخنانی با اشاره به لایروبی رودخانه «خرم رود»، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم این رودخانه و همچنین «کرگانه» بود، که خوشبختانه از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ سیلاب از سوی استانداری لرستان، خدمات خوبی در دستور کار قرار گرفت.

۹۰ درصد لایروبی رودخانه انجام شده است

وی با بیان اینکه حدود دو هزار متر دیواره ساحلی در شهر خرم آباد وجود دارد، عنوان کرد: این میزان دیواره ساحلی بازسازی و مجدد احیا شد.

شهردار خرم آباد، افزود: در رابطه با دیواره‌های ساحلی «خرم رود» و «کرگانه» مشکلی را دیگر نخواهیم داشت.

شریفی با تاکید بر اینکه لایروبی رودخانه «خرم رود» در مراحل پایانی است، ادامه داد: تقریباً ۹۰ درصد لایروبی شهر خرم آباد به اتمام رسیده و برای زیر پل «حاج عمران» نیز مشاور گرفته‌ایم، یکی از پیمانکاران شهر در حال فعالیت است و این پروژه تا مقابل تربیت بدنی عملیاتی می‌شود.

وی، بیان داشت: لایروبی رودخانه سال قبل توسط شهرداری انجام شد اما امسال ۱۰۰ درصد کار لایروبی توسط آب منطقه‌ای انجام می‌گیرد و تنها احداث کانال زیر پل «حاج عمران» به عهده شهرداری است.

وضعیت بد آسفالت شهر را قبول داریم

شهردار خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: از همه مردم عذرخواهی می‌کنیم، حجم کار در شهرداری خرم آباد بالا است.

شریفی با بیان اینکه درآمد شهرداری از طریق مردم تأمین می‌شود، عنوان کرد: متأسفانه با افزایش قیمت قیر مواجه شده‌ایم اما در یک سال گذشته تقریباً ۳۷ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری و عمرانی در رابطه با انجام آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ما هم وضعیت بد آسفالت شهر را قبول داریم و کار لکه گیری ها به سرعت انجام خواهد گرفت، بیان داشت: تا قبل از بارش باران امیدواریم که لکه گیری های خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی را انجام دهیم.

وعده احداث پل «اناری» در ماههای آینده

شهردار خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به روند احداث پل‌های تخریب شده بعد از وقوع سیلاب در شهر خرم آباد، گفت: در جریان وقوع سیلاب سه پل «بهداری»، «آیت الله کمالوند» و «اناری» ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

شریفی با تاکید بر اینکه پل «بهداری» افتتاح و زیر بار ترافیکی رفت، افزود: پل «آیت الله کمالوند» تقریباً ۹۵ درصد از کار آن به اتمام رسیده، ۱۰ روز قبل تردد بر روی پل برقرار شده و امیدواریم پنج درصد باقی مانده در هفته‌های آینده به بهره برداری برسد.

وی، تصریح کرد: همچنین پل «اناری» پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد و امیدواریم تا ماههای آینده به بهره برداری برسد، برای پل «ماسور» که اعتبارات آن از محل اعتبارات سیلاب ابلاغ شده، پیمانکار انتخاب شده است، در این منطقه دو پل قرار است که احداث کنیم، در ضلع غربی تقریباً پیشرفت ۳۵ درصدی و در ضلع شرقی این دو پل نیز ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داریم، این دو پل تا پایان سال به بهره برداری می رسند و پل قدیمی تخریب خواهد شد.

وعده افتتاح فاز اول شهربازی «کیو» تا پایان اسفند

شهردار خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت شهربازی «کیو» در شهر خرم آباد، بیان داشت: تعیین تکلیف این شهر بازی از دغدغه‌های مردم شهر است، ما نیز شرمنده مردم در این رابطه هستیم.

شریفی با بیان اینکه پیمانکار قبلی شهربازی خلع ید شد و مبالغ را پرداخت کردیم، ادامه داد: همچنین یک پیمانکار بعد از فراخوان و برگزاری مزایده برای شهربازی انتخاب شد، پیمانکار قول داده که فاز اول شهربازی «کیو» تا پایان اسفندماه به بهره برداری برسد.

وی، بیان داشت: خود ما هم شرمنده ایم که نتوانسته‌ایم تا امروز در بحث این شهربازی موفق باشیم.

شهردار خرم آباد که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، با بیان اینکه شهربازی «کیو» در بحث تجهیزات بازی، تقریباً ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: کارهای عمرانی شهربازی نیز از سوی پیمانکار در حال انجام است.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir