آمار پایین مرگ بیماران کرونا در بیمارستان «شفا» خرم‌آباد

آمار پایین مرگ بیماران کرونا در بیمارستان «شفا» خرم‌آباد
شناسه خبـر : ۳۶۱۷۳ دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

معاون درمان بیمارستان شفا خرم‌آباد با اشاره به آمار پایین مرگ و میر بیماران کرونا در این بیمارستان، گفت: برای درمان بیماران تیم تخصصی را تشکیل دادیم.

به گزارش موج‌ خبر، دکتر حسین شایسته در سخنانی با بیان اینکه حدود هشت ماهی است که درگیر پاندمی کووید ۱۹ هستیم، اظهار داشت: متأسفانه این بیماری هر روز جان بسیاری از هموطنان ما را می‌گیرد و برای ما به عنوان کادر درمان بسیار غم انگیز است.

تشکیل تیم تخصصی برای درمان بیماران کرونایی

وی با اشاره به موفقیت تیم درمانی بیمارستان شفا خرم آباد در رابطه با درمان بیماران کرونایی، عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری سایر متخصصان عفونی، داخلی، بیهوشی و… یک تیم درمانی را تشکیل داده ایم که از حدود هشت ماه پیش به صورت تیمی تمامی بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه و بخش معمولی را ویزیت کرده اند.

معاون درمان بیمارستان شفا خرم‌آباد، بیان داشت: ثمره این ویزیت گروهی این بوده که بیمارستان شفا نسبت به خیلی از بیمارستان‌های دیگر و آمار جهانی، مرگ و میر خیلی کمتری داشته باشیم.

پایین بودن آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در بیمارستان شفا

شایسته با تاکید بر اینکه از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان مهر ماه ۹۹، حدود ۸۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان شفا بستری شده اند، افزود: از این تعداد حدود ۵۵ مورد و معادل ۶.۷ درصد فوت کرده اند که آمار جهانی در رابطه با مرگ و میر بیماران کرونا، حدود ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه این امر نشانه تلاش شبانه روز تیم درمانی بیمارستان شفا برای نجات جان بیماران کرونا، است، تصریح کرد: تلاش‌های تیم درمانی بیمارستان در این رابطه موفقیت آمیز بوده است.

معاون درمان بیمارستان شفا خرم‌آباد، همچنین با اشاره به بیماران بستری در بخش «آی سی یو» این بیمارستان، ادامه داد: از پایان اسفند ۹۸ تا پایان مهر ماه ۹۹، حدود ۲۴۸ بیمار در بخش «آی سی یو» بیمارستان شفا بستری شده اند که از این تعداد حدود ۳۶ نفر و معادل ۱۴.۵ درصد فوت شده اند.

نجات جان یک نفر هم برای ما بسیار ارزشمند است

شایسته، بیان داشت: این در حالیست که بر اساس آمار منتشر شده در مقالات معتبر جهانی، مرگ و میر در بین بیماران بستری در بخش «آی سی یو» ۴۰ تا ۴۵ درصد است و آمار در این رابطه در بیمارستان شفا خوشبختانه بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی، تاکید کرد: برای ما این امر خیلی مهم است چرا که نجات جان یک نفر هم برای ما بسیار ارزشمند است و خوشبختانه این آمار در بیمارستان شفا خرم آباد خیلی پایین‌تر بوده است.

معاون درمان بیمارستان شفا خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه آماری که از سوی مطبوعات منتشر شده حاکی از این است که حدود ۵۰ درصد از بیمارانی که در بخش «آی سی یو» و مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند متأسفانه فوت می‌کنند، اما تلاش همگی ما این است درصد مرگ و میر بیماران کرونا، هر چه بیشتر، کمتر شود و جان بیماران حفظ و با سلامت کامل از بیمارستان ترخیص شوند.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir