درخواست ستاره‌شناسان از مردم برای نام‌گذاری یک سیاره

شناسه خبـر : ۳۵۴۵۸ دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

ستاره‌شناسان برای انتخاب نام یک سیاره کوچک از مردم درخواست کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از فاکس‌نیوز، ستاره‌شناسان برای انتخاب نام یک سیاره کوچک از مردم درخواست کمک کرده‌اند.

این سیاره که در سال ۲۰۰۷ کشف شده تاکنون نامگذاری نشده است؛ این سیاره کوچک در فاصله‌ای دورتر از نپتون دور خورشید مدار می‌زند و از زمان کشف تاکنون «۲۰۰۷ OR۱۰» نامیده می‌شود.

سیاره کوتوله ۲۰۰۷ OR۱۰ به همراه قمر خود در لبه بیرونی ناحیه‌ای در منظومه شمسی موسوم به کمربند کپلر واقع شده است؛ این ناحیه متشکل از پسماندهای یخی به جامانده از شکل‌گیری منظومه شمسی در ۴.۶ میلیارد سال قبل است.

این سیاره کوتوله مانند پلوتو مداری غیرمعمول را دنبال می‌کند اما فاصله آن از خورشید سه برابر فاصله پلوتو از این ستاره است.

این جرم کیهانی در سال ۲۰۰۷ با استفاده از تلسکوپ Samuel Oschin واقع در رصدخانه پالومار در کالیفرنیا کشف شد.

دانشمندان تخمین می‌زنند که قطر این سیاره  775 مایل است؛ تاکنون مردم عادی سه اسم Gonggong» Holle و Vili» را پیشنهاد کرده‌اند که هنوز هیچ کدام از‌ آنها قطعی نشده است.

هر نام که در این گزینش برنده شود به طور رسمی به بنیاد بین المللی ستاره شناسی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/