۷۷ هزار تن کود، سهمیه لرستان برای کشاورزی

 ۷۷ هزار تن کود، سهمیه لرستان برای کشاورزی
شناسه خبـر : ۲۸۰۷۱ یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سهمیه ۷۷ هزار تنی کود این استان، خواستار همکاری مسئولان وزارت جهاد برای تخصیص این سهمیه شد.

به گزارش موج خبر، اسفندیار حسنی مقدم امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشت گندم به تدریج انجام می‌شود حدود ۱۱ هزار هکتار کشت صورت گرفته که ۱۰ هزار هکتار گندم دیم و هزار هکتار گندم آبی است.

وی، به میزان بذر تأمین شده اشاره کرد و گفت: برای استان حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن بذر داریم که ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن آن برای سال جاری در نظر گرفته شده و سه تن آن در سال گذشته باقی مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: پنج هزار تن بذر آبی و ١٢ هزار و ۵۰۰ تن بذر دیم برای سالجاری تأمین شده است.

حسنی مقدم در ادامه، افزود: برای سال آینده تقریباً ۱۱ هزار هکتار کشت بذر پیش‌بینی شده که ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار انواع ارقام دیم و هزار و ۸۰۰ هکتار ارقام آبی است.

وی، گفت: وجود سه اقلیم استان یعنی جنوبی گرم، مرکزی متوسط و شمالی سرد سبب شده حدود ۲۴ انواع رقم آبی و دیم داشته باشیم که حدود ۱۴ رقم آن دیم و ١٠ رقم آن آبی است، البته اکثر ارقام آن نیز جدید است که وارد چرخه بذر شده و در شرایط فعلی در این حوزه مشکل خاصی نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخشی دیگری از سخنان خود به کشت کلزا اشاره کرد و گفت: سهم لرستان پنج هزار هکتار است که هزار و ۶۰۰ هکتار مورد کشت قرار گرفته و روند کشت مطلوب است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل سطح زیرکشت کلزا را به دو هزار هکتار برسانیم.

حسنی مقدم، افزود: تقریباً نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد کشت کلزا داشته‌ایم که حدود ۴۰ درصد برنامه ما در این شرایط فعلی تحقق یافته است.

وی، تصریح کرد: در خصوص سرمایه در گردش برای کشت کلزا و کشت گندم مساعدت ویژه ای برای استان لرستان در نظر داشته باشید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: در خصوص تأمین کود نیز حدود ۷۷ هزار تن کود «اوره» سهم استان بوده که ۵۰ درصد سهمیه شرکت خدمات حمایتی بوده که بیش از ٣٠ هزار تن آن تأمین و در حال توزیع است.

حسنی مقدم، تاکید کرد: از معاون تعاون وزارت جهاد برای همکاری بیشتر برای اختصاص کود بیشتر تقاضای همکاری داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تاکید کرد: با توجه به سیستم حمل و نقل ریلی استان تقاضا داریم از این ظرفیت برای حمل و نقل کود مورد نیاز ما استفاده شود، همچنین رصد و پایش کودهایی که در آزمایشگاه‌های استان موجود است مجوز صادر کنند تا مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع خبر:موج خبر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir