فاز اول پالایشگاه پلدختر تا پایان آبان ماه امسال افتتاح می‌شود

 فاز اول پالایشگاه پلدختر تا پایان آبان ماه امسال افتتاح می‌شود
شناسه خبـر : ۲۷۸۸۰ یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح فاز اول پالایشگاه پلدختر تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش موج خبر، حمیدرضا کاظمی با اشاره به جلسات مشترک مجمع نمایندگان لرستان با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار داشت: این جلسات در راستای پیگیری و حل مسائل و مشکلات لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی، بیان داشت: الان نیز برنامه داریم که با مسئولان ملی کشور نشست‌هایی را داشته باشیم و مطالبات استان را یک صدا با هم دنبال کنیم.

افتتاح فاز اول پالایشگاه پلدختر تا پایان آبان ماه

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی، بیکاری، توسعه‌ای و… از گذشته‌های دور در شهرستان پلدختر، عنوان کرد: پلدختر فضای مطلوب فعالیت اقتصادی است، همچنین امنیت بسیار عالی برای سرمایه گذاری در این شهرستان وجود دارد.

کاظمی با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که این شرایط مطلوب را برای سرمایه گذران تبیین کنیم، الان دولت توان اجرای برنامه‌های مهم اقتصادی، توسعه‌ای و یا تولیدی را ندارد و بیشتر به زیرساخت توجه دارد، گفت: در دور گذشته مجلس شورای اسلامی کلنگ پالایشگاه پلدختر را به زمین زدیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته فاز اول این پالایشگاه تا پایان آبان ماه یا اوایل آذر ماه افتتاح می‌شود، افزود: فاز دوم این پالایشگاه شروع شده و در حال اجرا است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این پروژه چهار فاز دارد و اگر عملیاتی شود یک کار بسیار مهم و مؤثر در کل استان خواهد بود، تصریح کرد: برای اولین بار در لرستان توانسته‌ایم از وزارت نفت روزی پنج هزار بشکه خوراک بگیریم.

ایجاد کارخانه تولید آهک هیدراته در جنوب پلدختر

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان پلدختر، افزود: در این راستا کارخانه تولید آهک هیدراته در جنوب پلدختر شروع شده که البته با مشکلات و موانعی روبرو شد که با ایمیدرو و وزارت صمت رایزنی کردیم و به زودی دوباره فعال خواهد شد.

وی به وضعیت کارخانه سیمان پلدختر اشاره کرد و گفت: در شهرستان پلدختر یک کارخانه سیمان در گذشته داشتیم که بانک ملی، بانک عامل آن بود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ملی به دلیل اشباع سیمان در کشور، اعلام کرد که توجیه اقتصادی ندارد، ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این کارخانه به تولید کاغذ از سنگ آهک هیدراته تبدیل شد.

کاظمی، تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه به بانک معرفی شده، اهلیت سرمایه گذار و بررسی‌های فنی در این رابطه صورت گرفته، در حال حاضر در هیئت مدیره بانک است و در صورت تأیید، این پروژه آغاز خواهد شد.

فعال شدن شهرک صنعتی حوزه نفت و گاز در پلدختر

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ارتباط با بنیادها و نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گفت: در این راستا از سوی بنیاد مستضعفان یک دامداری سبک یا سنگین در شهرستان در شهرستان پلدختر عملیاتی می‌شود، بررسی‌های اولیه در این رابطه انجام شده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین کارشناسان شرکت شستا برای سرمایه گذاری در حوزه کشت‌های گلخانه‌ای و دام سبک به شهرستان پلدختر سفر کرده‌اند، افزود: در شهرک صنعتی «سراب حمام» ایجاد یک مجموعه تولید حوزه نفت و گاز در دستور کار قرار گرفته است که تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کاظمی که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت، افزود: این مجموعه تولیدی صنعتی، پسماند پالایشگاه را به فرآورده‌های دیگر تبدیل می‌کند و در آینده نه چندان دور، شهرک صنعتی پلدختر به یک شهرک صنعتی فعال در حوزه نفت و گاز تبدیل می‌شود.

 

منبع خبر:موج خبر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir