تولید ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در لرستان

تولید ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۴۸۳ یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

خرم‌آباد- مدیرکل شیلات لرستان گفت: میزان تولید ماهی خاویاری در این استان به ۶۰۰ تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیارش بیرانوند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کشور شیلات لرستان را به دلیل استفاده بهینه از ظرفیت چشمه‌ها و رودخانه‌ها به عنوان یک استان ساحلی می‌شناسند.

وی با بیان اینکه یک ویترین کامل از تولید ماهی، بچه ماهی، خوراک، عمل آوری و چرخه کامل تولید در لرستان به وجود آورده‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه زمینه افزایش تولید آبزیان در استان از میزان ۳۰ هزار تن به ۱۰۰ هزار تن مهیا است و برنامه داریم این مهم را محقق کنیم.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه ما روی ماهی خاویاری کار کرده‌ایم و با تلاش همکاران ۶۰۰ تن ماهی خاویاری به تولید رسیده است، افزود: پرورش ماهی در قفس در استان نیز بسیار موفق بوده و علاوه بر این در تولید و تکثیر بچه ماهی رتبه اول کشور را داریم.

بیرانوند به تأثیر مصرف آبزیان در سلامت جامعه اشاره کرد و بیان داشت: چون ماهی برای سلامت جامعه بسیار مهم است، باید روی مصرف آن در جامعه کار کنیم و سرانه مصرف ماهی را در استان بالا ببریم.

وی به ظرفیت‌های آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری پرورش ماهی در استان اشاره کرد و گفت: مجتمع سپید دشت با ظرفیت ۶ هزار تن آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه در کوهدشت چندین طرح خوب آبزی پروری داریم و پتانسیل‌های بالقوه خوبی هم در راستای آبزی پروری دارد، بیان داشت: برای شیلات به تخصیص آب نیاز نیست.

بیرانوند افزود: ما سربازان جبهه اقتصادی نظام هستیم و با تمام توان تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های استان را در حوزه آبزی پروری شکوفا کنیم.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir