از کیروش حرف نزنید؛ چون با او هم فقط نسخه کره‌جنوبی را پیچیدیم!/ تیم ملی در جام ملت‌های آسیا سوم شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

از کیروش حرف نزنید؛ چون با او هم فقط نسخه کره‌جنوبی را پیچیدیم!/ تیم ملی در جام ملت‌های آسیا سوم شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
شناسه خبـر : ۱۲۴۶۳۷ پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا، کار سخت و دشواری در پیش دارد و وعده‌هایی مانند سوم شدن در این رقابت‌ها هم نمی‌تواند علاج درد باشد.

صحبت ها درباره وضعیت تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا بسیار است. این حرف و حدیث ها نیز پس از دیدار با ازبکستان، بیش از گذشته اوج گرفته و شرایط فنی تیم ملی در نیمه دوم همین مسابقه باعث شده تا خیلی ها، آن حالت دست به عصا را کنار بگذارند و صراحتا انتقادهای خود را بیان کنند.

واقعیت ماجرا اما چیست؟ آیا تیم ملی که کیفیت بازی های تدارکاتی اش مشخص است و به لحاظ فنی هم تعریف چندانی مقابل همین حریفان نسبتا ضعیف ندارد، چگونه می خواهد در مرحله حذفی جام ملت ها، شق القمر کند؟

حقیقت این است که این بازیکنان منتخبِ حاضر در تیم ملی در دوران اوج فوتبال خود (در شرایطی که کارلوس کی روش را بالای سر خود داشتند) فقط موفق شدند چند بار نسخه کره جنوبی را بپیچند و شکست های سختی به این تیم تحمیل کنند اما در نقطه مقابل، برابر حریفی مثل ژاپن حرفی برای گفتن نداشتند.

بیشتر بخوانید:تحلیل تازه جلال چراغپور از آخرین وضعیت فوتبال ایران؛ حداقل ۲ بازیکن قدیمی در تیم ملی بمانند/ سبک بازی این تیم کاملا سنتی است

در جام ملت های آسیا، ایران مقابل هر کدام از این تیم ها (ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا) قرار بگیرد احتمال حذف شدنش وجود دارد؛ تازه از تیم های درجه ۲ فوتبال آسیا مثل عمان، ازبکستان و ... هم نباید بی تفاوت گذشت.

کار تیم ملی در جام ملت های آسیا، فوق العاده سخت و دشوار است و اینکه مربیان تیم ملی وعده سومی در این مسابقات را می دهند، بی حکمت نیست. آنها خودشان هم می دانند شانس رسیدن ایران به فینال، بسیار اندک است و قرار گرفتن در جمع چهار تیم و نهایتا سوم شدن نیز فضیلت خاصی در کارنامه تیم ملی کشورمان محسوب نمی شود. یعنی نمی شود با تکیه بر عنوان سومی، کارنامه تیم ملی را موفقیت آمیز قلمداد کرد. از این حقیقت محض لطفا چشم پوشی نکنید که بعدها در صورت رخ دادن هر اتفاقی، جای گلایه باقی نماند.

صعود به جام جهانی در این شرایطِ راحت و کم دغدغه نیز، باز چیزی بر داشته های تیم ملی اضافه نمی کند؛ چون همه این اتفاقات در گذشته رخ داده و چیز تازه ای نیست. بنابراین باید به این واقعیت اعتراف کرد که فوتبال ایران در جام ملت ها، تنها در یک صورت می تواند در قیاس با گذشته، ادعای تغییر و تحول داشته باشد؛ اینکه معجزه ای در راه باشد و تیم ملی قهرمانی جام ملت های آسیا شود...

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir