این چهره استقلالی، فولاد را مثل کف دستش می شناسد/ فرصت دورتر شدن استقلال از پرسپولیس

این چهره استقلالی، فولاد را مثل کف دستش می شناسد/ فرصت دورتر شدن استقلال از پرسپولیس
شناسه خبـر : ۱۲۴۶۲۷ پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

دیدار بعدی تیم استقلال در چهارچوب هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر یکی از مسابقات ویژه برای سرمربی این تیم است.

تیم استقلال هفته بعد در شرایطی به اهواز خواهد رفت که جواد نکونام مدت زیادی سرمربی تیم فولاد خوزستان بود و با همه جوانب فوتبالی در این شهر به خوبی آشناست. گرچه در جمع بازیکنان فعلی تیم استقلال هستند نفراتی که تجربه بازی در خوزستان را داشته‌اند اما قطعاً جواد نکونام که با فولاد خوزستان دو بار طعم قهرمانی را هم چشیده بیش از هر کسی با زیر و بم تیم مطرح استان خوزستان آشناست و می‌داند با این حریف چطور پنجه در پنجه بیندازد.

استقلال که با یک گل به خودی ناگهانی سه امتیاز بازی حساس مقابل تیم سوم جدول را با یک امتیاز عوض کرد حالا و در بازی ماقبل دربی به خوبی می‌داند که نباید تحت هیچ شرایطی فرصت مطلوب برنده شدن و بیشتر کردن فاصله با رقبای دنبال کننده‌اش را از دست بدهد. اما انگیزه‌های جواد نکونام برای مسابقه روبروی تیم سابقش را هم نمی‌توان به هیچ وجه نادیده گرفت. به یاد داریم در تابستان سال جاری که حجت کریمی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درصدد بود قرارداد جواد نکونام را به عنوان جانشین ریکاردو ساپینتو با استقلال امضا کند، چطور با مشکلات عجیب و غریبی مواجه شد که نمی‌توانست قرارداد او را ببندد.

در آن برهه عنوان می‌شد که یکی از مسئولان عالی رتبه باشگاه فولاد خوزستان به دلیل کناره‌گیری جواد نکونام در میانه راه لیگ قهرمانان آسیا از سرمربیگری فولاد، شرایطی ایجاد کرده که این مربی نتواند در هیچ تیمی در لیگ برتر فعالیت کند. شایعاتی که البته هرگز هیچ کس نتوانست به صحت و سقم آن دست پیدا کند اما هرچه بود سنگ‌های بزرگی بر سر راه سرمربی فعلی استقلال قرار داده شد تا در نهایت او توانست بعد از چند ماه خانه نشینی و جدایی از فولاد، سرمربی استقلال شود. این مسائل بدون شک از ذهن و خاطره جواد نکونام خارج نشده و از سوی دیگر او برای اثبات توانایی‌هایش به باشگاه فولاد خوزستان که گفته می‌شد به دلیل برخی مشکلات و ناهماهنگی‌ها از سرمربیگری این تیم کناره‌گیری کرده بود همه توان خود و تیمش را به کار بگیرد تا این تیم را شکست بدهد.

با توجه به جایگاه پایین جدولی فولاد خوزستان قطعاً بازی نسبتاً راحتی پیش روی شاگردان جواد نکونام خواهد بود. اما او می‌داند مجموعه فولاد از مدیران کارخانه تا باشگاه و در نهایت کادرفنی و بازیکنان این علاوه بر گرفتن روحیه و انگیزه برای مقابله با استقلال انرژی مضاعفی هم برای شکست دادن سرمربی سابقشان دارند. از این رو قطعاً کار آسانی نخواهد داشت؛ حتی با تیم رده چهاردهم جدول لیگ برتر.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir