افزایش ایمنی سیر قطارها در راه‌آهن لرستان

افزایش ایمنی سیر قطارها  در راه‌آهن لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۴۶۱۸ پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

مدیر کل راه آهن لرستان از نصب دو دستگاه سوزن در ایستگاه چمسنگر با هدف افزایش ایمنی سیرقطارها خبر داد.

رحمت رحمت نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر اظهار کرد: گروه نظارت بر خط و سازه‌های فنی این اداره کل با همکاری امور نگهداری خط و ابنیه فنی (شرکت تراورس)، در جهت عملیات نگهداری و تعمیرات مستمر خود، نسبت به برچیدن دو دستگاه سوزن فرسوده و مستهلک قدیمی و اجرای ۳۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری ، تسطیح ، بسترسازی و همچنین مونتاژ و نصب دو دستگاه سوزن UIC۶۰ با تراورس بتونی و راه اندازی علائم الکتریکی مربوطه اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای بالاست ریزی و زیرکوبی سوزن و خطوط رابط طرفین نیز، از جمله فعالیت‌های تکمیلی صورت گرفته در ایستگاه چمسنگر بوده است.

مدیرکل راه آهن لرستان به مزایای استفاده از سوزن با تراورس بتونی اشاره و تصریح کرد: پایداری و استحکام بیشتر سوزن، افزایش ایمنی سیرقطارها ، هزینه نگهداری و تعمیرات کمتر ، سهولت در سیر وسائل نقلیه ، عمر طولانی و کاهش مصرف سوخت وسائل نقلیه ریلی به دلیل نیاز نداشتن به کاهش سرعت عبوری در هنگام رسیدن به سوزن‌ها و... از جمله این مزایا است.

رحمت نژاد بیان داشت: پروژه نصب و جایگزینی سوزن‌های سنگین با تراورس بتنی به جای سوزن‌های سبک قدیمی با تراورس چوبی در ایستگاه‌های راه آهن لرستان کماکان ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir