طناب دار بر گردن قاچاقچی‌که قاتل مادرش را بخشیده بود

طناب دار بر گردن قاچاقچی‌که قاتل مادرش را بخشیده بود
شناسه خبـر : ۱۲۴۶۱۷ پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

جوانی که به اتهام قاچاق موادمخدر به اعدام محکوم شده بود چندی قبل در زندان قاتل مادرش را بخشید و امیدوار بود که خودش نیز بخشیده شوداما بعد از مخالفت با بخشش او در کمیسیون عفو و بخشش صبح دیروز اعدام شد.

به گزارش موج خبر، جوان اعدامی که مراد نام داشت و ۳۸ساله بود سال ۹۸به اتهام قاچاق ۴کیلو و ۴۰۰گرم هروئین در لرستان دستگیر شد. این دومین مرتبه‌ای بود که او به این اتهام بازداشت و زندانی می‌شد. مراد پیش از این نیز یک مرتبه به اتهام قاچاق موادمخدر دستگیر و زندانی شده بود اما بعد از سپری‌کردن بخشی از دوران محکومیت‌اش توانسته بود با عفو از زندان آزاد شود.

دومین مرتبه دستگیری اما برای مراد گران تمام شد، چرا که او بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد. با وجود صدور این رأی او از آن سال در زندان در حال سپری‌کردن دوران محکومیت‌اش بود و امیدوار بود که شاید باز هم شامل عفو شود.
بخشش قاتل مادر
سال‌هایی که مراد در زندان گذرانده بود از او آدم تازه‌ای ساخت. او در این مدت سبک زندگی‌اش را تغییر داد و اوایل امسال تصمیم عجیبی گرفت. مادر مراد چند سال قبل در جریان یک جنایت به قتل رسیده و قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اما مراد در حالی که در زندان بود قاتل مادرش را بخشید به این امید که با این کار، خودش نیز بخشیده و حکم اعدامش لغو شود.

مراد و اعضای خانواده‌اش در این مدت تلاش زیادی برای تخفیف در مجازات انجام دادند. حتی پرونده او در کمیسیون عفو و بخشش نیز مطرح شد اما اعضای کمیسیون به‌دلیل اینکه او دومین مرتبه‌ای بود که مرتکب چنین جرمی شده بود با بخشش او مخالفت کردند. در این بین وکیل مدافع مراد نیز راهی تهران شد و تلاش کرد از راه‌های قانونی دستور توقف حکم را بگیرد و به خاطر شرایط مراد، او شامل تخفیف در مجازات شود.

در همین حال مراد نیز چندی قبل گفت که تغییر کرده و از مسئولان خواست در حکم اعدام او تجدید نظر کنند. او گفت:‌ زندانی‌شدن تلنگر بزرگی برایم بود. در آنجا شروع به حفظ قرآن کردم و موفق شدم کل قرآن را حفظ کنم. حتی در مسابقات قرآنی زندانیان کشور هم شرکت کرده و اول شدم. این قرآن بود که سبک زندگی‌ام را تغییر داد. من قاتل مادرم را به‌خاطر خدا و آرامش خودم و خانواده‌ام بخشیدم. به خدا قسم دیگر دنبال کارهای خلاف نمی‌روم. در این سال‌ها به اندازه کافی تنبیه شده‌ام. فکر گذشته را هم که می‌کنم تنم می‌لرزد و از مسئولان خواهش می‌کنم که در مجازاتم تخفیف قائل شوند.
به‌رغم همه تلاش‌های انجام شده برای لغو این مجازات از چند روز قبل شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شد و او به قرنطینه زندان خرم آباد انتقال یافت و در نهایت صبح دیروز (چهارشنبه)‌ اعدام شد تا پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شود. ‌

منبع: همشهری

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir