درخواست کیروش از فدراسیون فوتبال: به این جوان ایرانی تابعیت قطری بدهید!

درخواست کیروش از فدراسیون فوتبال: به این جوان ایرانی تابعیت قطری بدهید!
شناسه خبـر : ۱۲۴۶۰۴ پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵

کارلوس کیروش در زمان سرمربی‌گری در تیم ملی ایران چند بازیکن به اصطلاح دورگه را به تیم کشورمان آورد.

زمانی که کیروش، دژاگه را برای اولین بار به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرد، برخی هواداران ایرانی از این اقدام سرمربی پرتغالی تیم ملی خشمگین شدند. دژاکه در اولین بازی ملی که در ماه فوریه ۲۰۱۲ برای ایران انجام داد، در پیروزی ایران مقابل قطر در چارچوب مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ دو گل به ثمر رساند و منتقدانش را ساکت کرد.

رضا قوچان‌نژاد هم که متولد مشهد و در هلند بزرگ شده بود، پس از دژاگه در پاییز همان سال به تیم ملی ایران دعوت شد و هر دو هم در جام جهانی ۲۰۱۴ برای ایران بازی کردند. قوچان‌نژاد یکی از گل‌های به‌یادماندنی تاریخ فوتبال ایران را در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به کره جنوبی زد تا تیم ایران به جام جهانی برزیل صعود کند.

یک سال پس از آن (۲۰۱۳) وقتی بیت‌آشور دید که دیگر از سوی کلینزمن به تیم ملی آمریکا دعوت نمی‌شود، پس از این‌که نمازی برای دومین بار از او برای حضور در تیم ملی ایران دعوت کرد، تصمیم گرفت شانس خود را با ایران امتحان کند. در حالی که اولویت استیون بازی در تیم ملی آمریکا بود، بیت‌آشور پس از دعوت به تیم ملی ایران گفت زمانی که دانشجوی دانشگاه سن‌خوزه بود، رویای بازی برای تیم ایران، زادگاه خانواده‌اش را داشته است.

سامان قدوس نیز در ادامه توسط کارلوس کیروش به تیم ملی ایران دعوت شد و...

در همین ارتباط شنیدیم کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی قطر (مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا) قصد دارد همان تجربه تیم ملی ایران را در این کشور همسایه تکرار کند. سرمربی مشهور پرتغالی دست روی چند بازیکن ازجمله محمدامین حزباوی مدافع جوان و ایرانی السد قطر گذاشته است. اولین بار علیرضا منصوریان ماجرای پیشنهاد تابعیت قطری از سوی قطری‌ها به جوان مستعد کشورمان را افشا کرد اما شاید کسی آن را جدی نگرفت. امیر قلعه‌نویی البته حزباوی را دعوت کرده اما در مسابقات رسمی به او میدان نداده است.

حالا گفته می‌شود قطری‌ها با پیشنهادی وسوسه‌انگیز قصد دارند حزباوی را به تابعیت کشور خود در آورند. هر چند این مدافع خوزستانی در یکی دو نوبت چنین موضوعی را تکذیب کرده اما از قرار معلوم این بار قضیه جدی‌تر از قبل است. کارلوس کیروش از فدراسیون فوتبال قطر خواسته است به مدافع جوان ایرانی تابعیت قطری بدهند تا از او در جام ملت‌های آسیا استفاده کند.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir