ایثارگرانی که هنوز تبدیل وضعیت استخدامی نشدند کجا مراجعه کنند؟

ایثارگرانی که هنوز تبدیل وضعیت استخدامی نشدند کجا مراجعه کنند؟
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۹۴ پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۵

وزیر کار گفت: تمام کسانی که مشمول قانون ایثارگری می‌شوند حتما باید تبدیل وضعیت شوند. چنانچه فردی در چارچوب این قانون همچنان تکلیفش مشخص نشده به ما مراجعه کند، حتما پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، یکی از دغدغه های مهم جامعه ایثارگران موضوع پر فراز و نشیب قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران است. قانونی که اگر چه بالاخره بعد از ده سال، در سال 1400 به اجرا در آمد اما عمر طولانی نداشت و در پایان سال  1401 بر دیگر نمایندگان مجلس با رأی قاطع تصمیم گرفتن اجرای این قانون را متوقف کنند. 

در طی این دو سال و پس از آن، این جامعه هدف بود که سرگردان بین ادارات و نهادها به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود بودند. در حالی که بسیاری از دستگاه ها هنوز هم که هنوز است از اجرای آن سر باز می زنند. شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت، وزارت آموزش و ... از جمله این دستگاه ها هستند که تن به اجرای کامل این قانون نمی دهند و به نظر می رسد عزم جدی هم برای ملزم کردن آنها، وجود ندارد.

اگر چه بارها برخی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... بر اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی با همان عمر کم، تأکید کرده اند ولی این تأکیدها گویی اهمیتی برای دستگاه های اجرا کننده ندارد. 

امروز صبح نیز سید صولت مرتضوی وزیر کار و امور اجتماعی در حاشیه هیئت دولت، گفت: ما اعلام کردیم تمام کسانی که مشمول قانون ایثارگری می شوند حتما باید تبدیل وضعیت شوند. چنانچه فردی در چارچوب این قانون همچنان تکلیفش مشخص نشده به ما مراجعه کند، حتما پیگیری خواهیم کرد.

البته وزیر کار و اموراجتماعی دقیقا نگفت این افراد چطور و به کجا می توانند شکایات خود را منتقل کنند. 

گفتنی است با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی به تنفیذ احکام برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم (جزء 8 بند ج ماده 31 برنامه هفتم) و در صورت تأیید این مصوبه توسط شورای محترم نگهبان تبدیل وضعیت ایثارگران (بند ذ ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه) در برنامه هفتم توسعه تا زمانی که  لایحه دولت جهت اصلاح و تجمیع قانون ایثارگران و... به مجلس ارائه و تبدیل به قانون شود، تبدیل وضعیت نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir