آرسنال و آیندهوون به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند/ پیروزی رئال مادرید و تساوی اینتر با کامبک ۳ گله

آرسنال و آیندهوون به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند/ پیروزی رئال مادرید و تساوی اینتر با کامبک ۳ گله
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۹۱ پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳

هفته پنجم از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با مشخص شدن چهره سه تیم دیگر از صعودکنندگان به مرحله حذفی پایان یافت.

به گزارش موج خبر، پرونده هفته پنجم، هفته ماقبل پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری شش دیدار در گروه‌های A تا D و مشخص شدن چهار تیم صعودکننده دیگر به مرحله حذفی مسابقات بسته شد.

از گروه A، بایرن مونیخ که صعودش پیش از این مسجل شده بود، در خانه مقابل کپنهاگن به تساوی بدون گل رضایت داد، اما سرگروهی‌اش تثبیت شد. در جدول این گروه بایرن مونیخ 13 امتیازی و صدرنشین است، تیم‌های کپنهاگن و گالاتاسرای هر دو با پنج امتیاز و برحسب نتیجه بازی رودررو به ترتیب دوم و سوم هستند و منچستریونایتد چهار امتیازی هم در قعر جدول جای دارد.

در گروه B آرسنال در یک بازی پرگل میهمان فرانسوی‌اش تیم لانس را با نتیجه 6 بر صفر در هم کوبید و با این پیروزی جشن صعود گرفت. کای هاورتز در دقیقه 13، گابریل ژسوس در دقیقه 21، بوکایو ساکا در دقیقه 23، گابریل مارتینلی در دقیقه 27، مارتین اودگارد در دقیقه 1+45 و جورجینیو در دقیقه 86 (از روی نقطه پنالتی) گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

با این نتیجه آرسنال 12 امتیازی شد و نه تنها به مرحله بعدی راه یافت بلکه از سرگروهی‌اش هم مطمئن شد. پیروزی آرسنال همچنین سبب شد که فاصله سه امتیازی آیندهوون رده دومی با لانس حفظ شود و با توجه به نتایج بهتر نماینده هلند مقابل نماینده فرانسه در بازی‌های رودررو، آیندهوون نیز با هشت امتیاز جواز صعود گرفت. لانس هم با پنج امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند. این در حالی است که سویای دو امتیازی در قعر جدول گروه B قرار دارد.

از گروه C، نبرد مهم رئال مادرید و ناپولی در اسپانیا با برتری 4 بر 2 تیم میزبان به پایان رسید. ابتدا جووانی سیمئونه در دقیقه 9 برای ناپولی گلزنی کرد. در ادامه رئالی‌ها با گل‌های رودریگو در دقیقه 11 و جود بلینگام در دقیقه 22 گل‌ خورده را جبران کردند و پیش افتادند اما در آغاز نیمه دوم و در دقیقه 47، آندره آنگیسا گل دوم ناپولی را زد تا نماینده ایتالیا به کسب امتیاز از این بازی امیدوار شود، اما نیکلاس پاس، بازیکن تعویضی رئالی‌ها در دقیقه 84 سومین گل را برای این تیم زد تا شب میهمان ایتالیایی را خراب کند و در آخر نیز خوسلو در دقیقه 4+90 تیرخلاص را به قلب تیم تحت هدایت والتر ماتزاری شلیک کرد.

با این نتیجه رئال مادرید که صعودش پیش از این مسجل شده بود، 15 امتیازی شد و سرگروهی‌اش را نیز قطعی کرد. ناپولی اما هنوز هم از شانس خوبی برای صعود برخوردار است. این تیم با هفت امتیاز در رده دوم باقی ماند و اکنون برای اینکه بتواند صعود کند، فقط یک امتیاز دیگر لازم دارد. ناپولی در هفته پایانی میزبان براگاست، براگایی که در بازی همزمان مقابل یونیون برلین یک - یک مساوی کرد و اکنون با چهار امتیاز در رده سوم جدول گروه C قرار دارد. یونیون برلین دو امتیازی هم در جدول این گروه قعرنشین است.

 

در گروه D نیز دو بازی برگزار شد که در بازی مهمتر، تیم فوتبال اینتر که پیش از این صعودش قطعی شده بود، مقابل میزبان پرتغالی‌اش بنفیکا، شکست 3 بر صفر را با تساوی 3-3 عوض کرد. شروع بازی برای اینتری‌ها کابوس‌وار بود چرا که دروازه‌ این تیم در عرض 34 دقیقه سه بار پیاپی توسط بازیکن سابق‌شان، ژوائو ماریو باز شد. شاگردان سیمونه اینزاگی اما با بازگشتی تماشایی گل‌های خورده را یکی پس از دیگری جبران کردند و در نهایت یک امتیاز از این بازی گرفتند. مارکو آرناتوویچ در دقیقه 51، داویده فراتسی در دقیقه 58 و الکسیس سانچس در دقیقه 72 (پنالتی) سه گل اینتر را زدند.

در بازی همزمان نبرد رئال سوسیه‌داد و سالزبورگ اتریش در اسپانیا بدون گل خاتمه یافت. به این ترتیب با نتایجی که امشب در گروه D رقم خورد، تیم‌های رئال سوسیه‌داد و اینتر هر دو 11 امتیازی شدند و همراه با یکدیگر در مرحله حذفی خواهند بود. سالزبورگ چهار امتیازی هم در رده سوم جدول گروه D باقی ماند و بنفیکا هم با یک امتیاز در قعر جدول است. در هفته پایانی این گروه، اینتر میزبان سوسیه‌داد است و با پیروزی برابر این تیم به‌عنوان سرگروه به مرحله بعدی می‌رود. سالزبورگ نیز که میزبان بنفیکا خواهد بود، با کسب یک امتیاز از بابت رفتن به پلی‌آف لیگ اروپا مطمئن خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir