بسته خبری سینما| فارابی چه تعداد فیلم به فجر می‌برد؟/مستندی درباره احمد خمینی متقاضی سینماحقیقت شد

بسته خبری سینما| فارابی چه تعداد فیلم به فجر می‌برد؟/مستندی درباره احمد خمینی متقاضی سینماحقیقت شد
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۸۱ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در خبری اعلام کرده که امسال ۱۷ فیلم سینمایی که بنیاد سینمایی فارابی در روند تولید آن مشارکت داشته برای حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، مستندی درباره احمد خمینی متقاضی سینماحقیقت شد، نمایش فیلم «درب» در جشنواره چنای هند و همزمان با گروه هنر و تجربه، اعلام فیلم‌های بنیاد سینمایی فارابی که در جشنواره فجر حضور دارند به همراه جزئیات در ادامه آمده است:

مستندی درباره احمد خمینی متقاضی سینماحقیقت شد

مستند «احمد» ساخته مصطفی رزاق کریمی متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» است.

«احمد» درباره مرحوم حجت الاسلام احمد خمینی فرزند امام خمینی (ره) است.

پوستر این مستند را مازیار علی‌یاری طراحی کرده است. غلامعلی اصغریان تهیه کننده و محمدرضا سکوت فیلمبردار این مستند هستند. عوامل این فیلم عبارتند از تدوینگر: امیر اصانلو، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، آهنگساز: ماهور آشور، با مشارکت سرود راستین وحدت.

«بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق کریمی بهترین فیلم سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود و در اکران آنلاین قرار گرفت. رزاق کریمی مستند «خاطراتی برای تمام فصول» و فیلم سینمایی «حس پنهان» را کارگردانی کرده است.

فارابی چه تعداد فیلم به فجر می‌برد؟

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از پشت صحنه فیلم سینمایی «شه‌سوار» اعلام کرد: امسال 17 فیلم سینمایی که بنیاد سینمایی فارابی در روند تولید آن مشارکت داشته برای حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ثبت‌نام کرده‌اند.

مجید زین‌العابدین با اشاره به حضور چشمگیر بیش از 106 فیلم متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: «امیدواریم از میان فیلم‌های بنیاد نیز شایسته‌ترین آثار، شاخص‌های مورد نظر هیأت انتخاب را برای حضور نهایی در بخش سودای سیمرغ، نگاه نو و بین‌الملل جشنواره جلب کنند.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، با اشاره به بازنگری در سبد تولیدات امسال این بنیاد افزود: «در ابتدای سال فهرستی از طرح‌ها و فیلم‌ها اعلام شده بود که در شرایط تولید نبودند، به همین علت بلافاصله در دورة جدید مدیریتی با در نظر گرفتن شرایط واقعی تولید، علاوه بر مصوبات قبل، طرح‌های تازه و فیلم‌نامه‌های جدیدی نیز بررسی و تصویب شدند و سبد تولیدات مورد بازنگری جدی قرار گرفت، به عنوان مثال، فیلم سینمایی «شه‌سوار» که هم‌اکنون در پشت صحنه آن حضور داریم، از جمله محصولاتی است که در این دوره به سبد تولیدات فارابی اضافه شد.»

مجید زین‌العابدین با اشاره به تنوع رویکرد و موضوعات در مضامین فیلم‌های بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان ساخت: «از میان فیلم‌های امسال 3 فیلم در حوزه دفاع مقدس، 2 فیلم با موضوع مقاومت اسلامی، 2 فیلم تاریخی (شامل تاریخ معاصر و تاریخ اسلام)، 2 فیلم در موضوع انقلاب اسلامی و سایر تولیدات نیز با مضامین و موضوعات اجتماعی، خانوادگی، دینی و کمدی است.»

وی با اشاره به برنامه‌ریزی راهبردی بنیاد فارابی برای کیفی‌سازی تولیدات و افزایش نقش حمایتی و مشارکتی به جای تصدی‌گری کامل تأکید کرد: «در چند ماه گذشته علاوه بر حمایت از فیلم‌سازان بخش خصوصی، تولید مشترک با نهادها و مؤسسات مختلف نیز در دستور کار قرار گرفت تا جایی که تمام تولیدات سال جاری فارابی از ویژگی‌ حمایتی و مشارکتی برخوردار است.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی در خاتمه با اشاره به ویژگی‌های متنوع فیلم‌های یاد شده گفت: «در آثار امسال سعی شده است به موضوع عدالت فرهنگی و هویت بومی مناطق مختلف کشور نیز توجه شود و به جز تهران، مراحل ساخت و فیلمبرداری برخی فیلم‌ها در شهرهایی مثل کرمانشاه، چابهار، سنندج، آبادان، اصفهان، مشهد، کاشان، اهواز، تبریز انجام شده است.»

رونمایی از تیزر فیلم سینمایی «سلفی با رستم» همزمان با آغاز اکران عمومی

فیلم سینمایی «سلفی با رستم» ساخته حسین قناعت از امروز چهارشنبه 8 آذر ماه به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت.

همزمان با آغاز اکران از تیزر رسمی «سلفی با رستم» ساخته پریسا پروین‌نیا و پوستر جدید این فیلم با طراحی امید دلیگانی رونمایی شد.

پخش فیلم به عهده شرکت رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی است.

حسین قناعت پیش از این سابقه ساخت آثار پرفروشی در سینمای کودک همچون «دزد و پری»، «تپلی و من»، «قهرمانان کوچک» و... و همچنین سریال پرمخاطب «دیو و ماه‌پیشونی» در شبکه نمایش خانگی را دارد.

 

.

 

در خلاصه داستان «سلفی با رستم» آمده است:

هلیای 10ساله بدون آنکه از رازهای پدرش آگاه باشد، زندگی به ظاهر آرامی دارد، اما هنگامی که رازها برملا می‌شوند، زندگی‌اش را دگرگون می‌کنند.

امیرحسین صدیق، شقایق فراهانی، بازیگران کودک هلیا آهنگری و راستین عزیزپور، آناهیتا همتی، زهرا جهرمی، محمدرضا هدایتی، مرتضی زارع، رامین ناصرنصیر، عباس محبوب، امین چنارانی با هنرمندی میرطاهر مظلومی و علی استادی بازیگران این فیلم هستند.

عوامل فیلم سینمایی «سلفی با رستم» عبارتند از: نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: حسین قناعت، مجری طرح و سرمایه گذار: میثم آهنگری، مدیر تولید: فریبا خلیلی، مدیر فیلمبرداری: افشین علیزاده، تدوین: پریسا پروین نیا، آهنگساز: محمد مهدی گورنگی (ک. ا. س. ا)، صداگذاری و میکس: محمود موسوی نژاد، مدیر صدابرداری: فرهاد تبریزی، طراح گریم: جنان صدفی، طراح صحنه و لباس: کیوان ذوالفقاری، جلوه‌های ویژه بصری: صالح کشور دوست و ردا مرادی، طراح تیتراژ: سید مهدی سعیدی، دستیار اول کارگردان: جواد صالحی، مدیر برنامه ریزی: زهرا جهرمی، برنامه ریز: حمید رضا ازوجی، منشی صحنه: هدیه نصیری، عکاس: پیام باورصاد احمدپور، مدیران تدارکات: اصغر بازگشا- فرهاد هواخواه، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

 

«بچه در تصویر می‌ماند» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران

چهلمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه‌ هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «بچه در تصویر می‌ماند» ساخته نانت برشتین و برت مورگن محصول سال 2002 اختصاص دارد.

این برنامه روز یکشنبه 12 آذر 1402 از ساعت 17 در سالن استاد فریدون ناصری برگزار می‌شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور بهنود امینی (منتقد سینما) برگزار می‌شود.

«بچه در تصویر می‌ماند»، مستندی درباره رابرت ایوانز، تهیه‌کننده افسانه‌ای پارامونت است.

نمایش فیلم «درب» در جشنواره چنای هند همزمان با گروه هنر و تجربه

همزمان با نمایش فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق، این فیلم در تمامی خطوط پروازی ایر فرانس فرانسه و همچنین جشنواره چنای هند به نمایش در می‌آید.

پس از موفقیت‌های فیلم «درب» در جشنواره‌های جهانی و اکران‌های بین‌المللی، فیلم «درب» در بیست‌ویکمین دوره جشنواره چنای هند شرکت کرده است. این جشنواره از 14 الی 21 دسامبر در شهر چنای هند برگزار خواهد شد.

فیلم «درب» در جشنواره‌هایی همچون بوسان کره جنوبی، سه قاره نانت فرانسه، شانگهای چین شرکت کرده و جوایزی را بدست آورده است. این فیلم بعد از موفقیت در جشنواره‌های مختلف در فرانسه، حدود 5 ماه اکران شد. اکران این فیلم از نمایش در 106 سالن سینما آغاز شد و تعداد سینماها به 387 سالن سینما افزایش پیدا کرد و در طی مدت نمایش بیش از 32 هزار نفر در فرانسه به تماشای این فیلم نشستند.

بعد از اکران این فیلم در فرانسه، شرکت هواپیمایی ایر فرانس، حق پخش این فیلم را خریداری کرده است و در تمام خطوط پروازی و هواپیماهای شرکت ایر فرانس برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.

فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق هم اکنون در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است. پخش بین‌المللی فیلم «درب» بر عهده علی قاسمی است.

جایزه بهترین فیلم و بازیگر جشنواره هند برای «مرز بی‌پایان»

پنجاه و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش مسابقه اصلی را به فیلم ایرانی «مرز بی پایان» ساخته عباس امینی اعطا کرد.

پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم هند از 20 تا 28 نوامبر (29 آبان تا 7 آذر) برگزار شد و فیلم «مرز بی پایان» ساخته عباس امینی برنده جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی شد و پوریا رحیمی سام هم برای بازی در این فیلم بهترین بازیگر مرد جشنواره انتخاب شد. 

فیلم «مرز بی پایان» پیش از این جایزه بهترین فیلم بخش «پرده بزرگ» (Big Screen) پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رتردام در کشور هلند را نیز دریافت کرده بود. 

«من شهید حسین عباسی عاشق موج ها هستم» متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

فیلم مستند کوتاه «من شهید حسین عباسی عاشق موج ها هستم» به کارگردانی مشترک احمد فیضی و مهدیه غلامحسینی و تهیه‌کنندگی فهیمه کرمی پس از اتمام مراحل فنی، آماده نمایش و متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شده است.

فیلمبرداری این فیلم مستند 12 دقیقه‌ای، از ابتدای سال 1402 در شهر قم و روستای انجیرلی در 40 کیلومتری جاده قم-تهران و آسایشگاه میلاد شهریار انجام شده است.

فیلم مستند «من شهید حسین عباسی عاشق موج ها هستم» روایت جانبازی حسین عباسی جانباز اعصاب و روان از زبان خودش است. در خلاصه داستان این مستند کوتاه داستانی آمده است: «این دنیای منه، شما یه جایی توی دنیای من گم شدید...»

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir