اقدام زشت انگلیسی‌ها علیه تیم ملی/ ستاره‌های ایران نگران شدند!

اقدام زشت انگلیسی‌ها علیه تیم ملی/ ستاره‌های ایران نگران شدند!
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۷۲ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

روادید ملی‌پوشان تکواندوی ایران برای حضور در رقابت‌های فینال گرندپری منچستر با کارشکنی انگلستان صادر نشد.

در شرایطی که رقابت‌های فینال گرندپری منچستر به عنوان آخرین فرصت کسب امتیاز برای رسیدن به سهمیه المپیک از طریق رنکینگ، روزهای یکشنبه و دوشنبه در منچستر انگلیس برگزار می‌شود، کشور میزبان در ادامه کارشکنی‌های خود طی سال‌های گذشته، اینبار نیز از صدور روادید برای ملی‌پوشان تکواندوی ایران خودداری کرد.

فدراسیون تکواندو امید زیادی داشت که با توجه به رایزنی‌های گسترده با فدراسیون جهانی و مسئولان برگزاری مسابقات طی روزهای گذشته، انگلستان در نهایت امروز(چهارشنبه) روادید ملی پوشان ایران را صادر کند اما این اتفاق نیفتاد تا فرصت حضور تکواندوکاران ایران در این مسابقات تا حد زیادی از بین برود.

اصغر رحیمی مدیرفنی تیم‌های ملی تکواندو و دبیر این فدراسیون با اعلام این مطلب، اظهار کرد: متاسفانه تا حد زیادی امیدمان برای حضور در این رقابت‌ها کمرنگ شده، هر چند کورسوی امیدی داریم که فردا(پنج شنبه) شاید اقدامی در اینباره صورت بگیرد. دو ملی‌پوش ما در روز نخست مسابقات باید به میدان بروند و باید در نهایت بامداد فردا عازم این کشور می‌شدند. رقابت‌های قرعه کشی نیز روز شنبه برگزار می‌شود و با این اوصاف امید چندانی به اعزام تیم با توجه به عدم صدور روادید وجود ندارد، ‌هر چند تا فردا (پنج شنبه) نیز منتظر می‌مانیم. مذاکرات زیادی به صورت لحظه‌ای با فدراسیون جهانی و میزبان مسابقات داشتیم اما دائما می‌گویند روال اداری در حال انجام است و پاسخ مشخصی به ما نمی‌دهند.

بر اساس این گزارش، ابوالفضل زندی، مهدی حاجی موسایی و مهران برخورداری به همراه ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده، ۵ تکواندوکار ایران هستند که قرار است در رقابت‌های فینال گرندپری منچستر به میدان بروند.

رقابت‌های فینال گرندپری منچستر به عنوان گام پایانی برای دریافت سهمیه المپیک از طریق رنکینگ است و به ۵ نفر برتر رنکینگ در ۴ وزن المپیکی مردان و ۴ وزن المپیکی زنان سهمیه المپیک اختصاص داده خواهد شد.

اهمیت حضور تکواندوکاران ایران در این رقابت‌ها تا حدی است که مهدی حاجی موسایی در ۵۸- و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم این شانس را دارند تا با کسب مدال صاحب سهمیه المپیک شوند. همچنین در بخش زنان نیز ناهید کیانی با توجه به امتیازات خوبی که طی ماه‌های گذشته کسب کرده هر چند شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک حتی در صورت عدم اعزام دارد اما با این حال می‌تواند با اعزام به این رقابت‌ها، حضورش در المپیک را بیش از پیش قطعی کند.

انگلستان سابقه خوبی در صدور ویزا برای تکواندوکاران ایران ندارد تا جاییکه سال گذشته از صدور روادید برای تیم ایران خودداری کرد و چند سال پیش نیز به صورت ناقص به تیم ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ویزا داد.

البته انگلستان چند روز پیش روادید تیم پاراتکواندوی ایران را برای حضور در این رقابت‌ها صادر کرد و این تیم عازم انگلستان شد.

بیشتر بخوانید: عکس| پوشش متفاوت ناهید کیانی در دیدار با رهبری

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir