آغاز رسمی طرح کاشت ۱ میلیارد درخت در کشور از شنبه آینده

آغاز رسمی طرح کاشت ۱ میلیارد درخت در کشور از شنبه آینده
شناسه خبـر : ۱۲۴۵۵۴ چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با تولید نهال های مورد نیاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، عملیات آن به طور رسمی از روز شنبه ۱۱ آذر آغاز میشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نشست خبری آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور اظهار داشت: برای سال اول این طرح باید250 میلیون اصله نهال تولید می‌ شد که اکنون این امر محقق شده و میزان تولید از این رقم عبور کرده است.

وی افزود: در بودجه سال 1402 ردیفی اعتباری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت 237 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است هر چند هنوز این اعتبارات اختصاص نیافته است اما ما کار خود را شروع کرده ایم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: هدف واقعی این طرح احیا و غنی سازی و توسعه پوشش گیاهی جنگل‌های کشور است که در نتیجه این کار با ریزگردها نیز مقابله می شود.

 وی افزود: یکی دیگر از اهداف این طرح زراعت چوب و توسعه فضای سبز است و با اختصاصی بخشی از این طرح به زراعت چوب نیاز چوب در کشور را تامین میکند.

نوبخت با اشاره به امکان راستی آزمایی این طرح ادامه داد:آمادگی داریم بعد از کاشت درختان در هر زمان و نقطه‌ای راستی آزمایی قرار گیرد و اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir